Mina har ju 924KV så det borde vara mer klös i dem...
Markus bygger FPV tricopter och quadXcopter
Kollaps
X
-
........ funderade just på vad det var för okänt nummer som ringde. Svarade och hörde storbonden i andra änden.
Han undrade lite om kvällens incident....
Det var väl ingen incident sa jag, inte mer än att din boskapsvakt kom hit och var helt hispig.
Han såg att djuren fick fart pga "helikoptern" och fick för sig att dom skulle skena över hela byn. Riktigt så allvarligt är det inte förklarade jag. Visst fick dom fart, men dom stannade efter 100-200m, precis som dom gör när paramotoflygare, försvaret och annat kommer farande i luften...
Han var svår att mjuka upp ikväll, ska göra ett besök hos honom imorrn när han är tillbaka i byn.
Överenskommelsen blev att hålla mig ifrån hans marker. Var går gränsen för hans marker i höjdled?
Filmen renderas just nu.....Kommentar
-
LOL - -jag var på fältet å flög efter waypoints.
Testade RTH och FPV länken - funkade sketabra - lite besviken på Frsky som piper titt som tätt så jag skruvade på patchen föra att få tyst på den rackarn.
Testade även lite failsafe dvs stänga av radion = RTH
Riktigt fräckt att kunna lägga ifrån sig sändaren totalt
Filmat från Gopro på huvvet och Groundstation. Flög en del via FTP-skärmen och landade alla gånger via densamma.Kommentar
-
Du bör ladda ner en annan codec, ska se om jag lyckas kika vilken jag använder senare idag.
Dom som ligger i vegas är inte optimala för youtube
Kommentar
-
började fundera på det när jag fick en film på 22gig som min quad dator med 12 gig minne inte vill spela upp
med flyt
efter codecbyte blev den 800mb. förstår inte hur det kan bli sådan brutal skillnad, det är ju inte brutalskillnad i kvalitet
Kommentar
-
Lars, du stör absolut inte!
Kul att du gillar tråden! Roligt att hålla den vid liv när man vet att det uppskattas.
Håller på att tanka upp "The mad farmer" nu, och en annan flygfilm från sent igår kväll ligger i Vegas på rendering nu.
Ha tålamod att det tar tid.. dels är laptopen bland det segaste på hela Öland, och dessutom sitter jag bara på 24/1-lina om helgerna. 24% av 3Gb upladdat.. har tagit 2h nu ungefär
Kommentar
-
Kommentar