3d-skrivare
Kollaps
X
-
Simon har du testat cura?
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2Kommentar
-
har justerat med m92 känns smidigastkör till X0 och Y0
kolla först så att du har plattan i nivå - tex med ett visitkort mellan platta och munstycke (om man inte har brytare för ändläge)
har man ändlägesbrytare på Z skall man justera denna så att man får en fin första sträng - lagom tillplattad.(visitkort har en bra tjocklek)
När det är gjort matar du till max X och justerar plattan - gå vidare till nästa hörn (max X/Y) och upprepa hela vägen runt bordet.
När det är klart skall man justera så att tex 50mm förflyttning verkligen är 50mm - jag gör det via M92 kommandon och en enkel formel - hur gör du?
det sjuka med allt just nu är ju att höjden har inte varit något problem. mer än att bädden inte va 100% rak vilket senare visade sig vara maskinen som va lite sne så bädden va rak men inte x axeln.
rätade upp maskinen så den blev rak sen gick det inte få bra igen.
jag måste alltså justera z så den går under bäddnivå för att den ska printa ett jämt lager när den väl skriver. hel sjukt.
Boogie, jodå cura är grymt smidigt dock exakt samma höjdproblem med den.------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
ICA Maxi säljer just nu Denver TAD-97052 för 1299:- 9,7" Android 4,1 och bra med minne och möjlighet att stoppa 32 GB till.Apropå styrning med platta/telefon så kan jag rekommendera TeamViewer som fungerar på Android och PC. Jag har testat att styra min dator och repetierhost med min S4:a och det fungerar bra men en större skärm vore bättre så nu letar jag efter en lämplig Androidplatta.
Detta kräver ju att det alltid finns en dator vid skrivaren men å andra sidan kan jag då styra datorn och skrivaren trådlöst var som helst. Borde nästan komplettera med en webbkamera så att jag kan avbryta ifall utskriften går åt skogen.
Den går fint att köra TeamViewer på./\/\vh // /\/\r J.Kommentar
-
Någon som har trimmat in sin skrivare bra och har lust att skriva ut delar till en skrivare jag funderar på att bygga?
pla/abs spelar ingen roll, men helst 0.4mm nozzle och 0. 25mm lager (eller lägre)
mot betalning, givetvis!
/A
Tapatalk'd from my N7Senast redigerad av simply; 2013-08-20, 11:56.Kommentar
-
det har dykt upp ett program til Android som man kna skriva ut med. Problemet som jag ser det är fortfarande att du är beroende av din PC.
Ladda ner en STL på datorn, slicea och överför färdig G-code till plattan och kör därifrån...
ingen stand-alone lösning...UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...Kommentar
-
Osäker på hur jag kommer att köra men det lutar åt en liten laptop eller en Windows platta.__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)
Segelflyg
Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8SuperKommentar
-
Gårdagens 8timmars print

Hela locket är printat på support med 8 mm spacing. Riktigt nöjd med resutltatet. Bra fill på ytterlagret__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)
Segelflyg
Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8SuperKommentar
-
förstår inte att det inte finns fler som gjort androidappar för kontroll av skrivaren, det är ju egentligen rätt enkelt.
blåtandsdongel är ju bara att slänga in på styrkortet och språket för att prata med skrivaren är ju inte så svårt.------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
-
------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
-
Nopp hade den loggan på en del saker då jag fortfarande hette Anders Molin
__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
Segelflyg
-
aha. dina utskrifter ser för bra ut. blir ju deppig av att se dom------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
-
Jag säger inget om vad det skall bli. Wheiiiit for it!__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
Segelflyg
-
det är ju locket till en hundfodertunna det ser ju vem som helst------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
-
nopp
__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
Segelflyg
Kommentar