Ah, ok. Då ska jag in och ändra på den. Tror att jag nog måste öka ca 20%. Sedan kanske jag måste öka extrusion också, det var som om den endast drog tråd åt ena hållet och ingenting kom ut på tillbakavägen.
3d-skrivare
Kollaps
X
-
Bridging has tighten är default mer än dubbelt så snabb som vanliga printhastigheten.__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)
Segelflyg
Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8SuperKommentar
-
om jag försöker göra nått som liknar en bridge så hänger det flera centimeter under prylen------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Det jobbiga svaret är att du behöver kalibrera mera, hastigheter, acceleration, temperatur. Exakt vad vet jag inte. Det finns otaliga videos med div olika utfall och rekommendationer hur man skall göra. Innan man kan göra de tråkiga kalibreringsbitarna bra så kommer man ju inte lyckas med vanliga printar heller.
20mm kub, cylinder, extrudern (E-steps), kub med tunn vägg, bridge etc.SuperheroKommentar
-
Min skrivare ska få barn. :-D

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2Kommentar
-
nu fick jag ut en hyffsad utskrift. äntligen. nu är nog allt rakt , nu gäller det bara att trimma slicer. gjorde onödigt tunna lager på den sista utskriften men blev grymt bra. tyvärr släppte en kant från bädden trots skirt------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
-
Jag har identifierat ett problem som gör att min bro blir kass. Det är extrudern som liksom inte är snabb nog att påbörja plastmatningen. Plasten börjar någon mm för sent och missar att fästa vid bropelarna. Ibland lyckas det och det blir en rak fin sträng men ibland missar den och plasten hänger löst eller fastnar på extruderhuvudet.
Kan det vara en inställningsfråga ang temperatur, dvs att den inte hinner smälta plasten eller är kan det vara smuts i extruderhuvudet?Kommentar
-
Vad kör du för temp på extrudern? Jag har börjat köra högre temp nu. 210-220__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)
Segelflyg
Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8SuperKommentar
-
om jag kör under 100 på plattan så släpper min. samma sak om jag kör under 220 grader på extrudern dom första två lagren.
råkade precis ut för att han inte lyckades fylla dom övre lagren första gången det hänt. funderar på om det beror på att jag körde en ny version av cura som hade 0,1 i lagerhöjd som standard. testar nu en likadan utskrift med 0,3 i lagerhöjd.
om det är så så kanske även detta påverkar kvallen på en bridge
Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
-
Snackar ni pla eller abs...?
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2Kommentar
-
Jag brukar börja skriva ut när min platta är ca 80 grader. Kör 200 grader på extrudern. Har inte problem med att det släpper från plattan. Kör glasskiva med hårspray. Endast skrivit ut med abs hittils.Kommentar

Kommentar