Jeti DS-16

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henke2
    • mar 2011
    • 3188

Ursprungligen postat av DrHanke
    Ska man inte få göra en review utan en klisterlapp med vem som haft det goda föredömmet att låta en känna och ta lite bilder för oss andra? Passar bra i denna del av forumet
    toppen!
    Superhero

Kommentar

• henke2
      • mar 2011
      • 3188

Ursprungligen postat av Parakos
      Såg att USA-batchen redan nått amerikanska tullen... Och de kommer tydligen få flera leveranser de kommande veckorna så dyker inget upp här denna veckan så börjar man ju undra vad som pågår...:banghead: Inget nytt ang. leveranser till Sverige?
      Har inte mera koll på leveransdatumen än och man får lite olika info från olika håll. Har en kompis som är från Tjeckien som pratar med dem direkt så man tycker de svar han får borde stämma, men men.
      Superhero

Kommentar

• henke2
        • mar 2011
        • 3188

Jeti visar bild på delar av de utgående DS-16 sändningarna. Om några kommer hit vet jag inte och något datum mer än ryckten har jag inte heller.

Källa: Jetis facebook-sida
        Superhero

Kommentar

• metric
          • aug 2012
          • 127

Nu finns det en ny Firmware att ladda ner!

Kommentar

• Parakos
            • sep 2010
            • 57

Ursprungligen postat av henke2
            Jeti visar bild på delar av de utgående sändningarna. Om några kommer hit vet jag inte och något datum mer än ryckten har jag inte heller.]

Källa: Jetis facebook-sida
            En leverans verkar nu även ha nått England enligt en glad användare på rcgroups. Inte långt kvar kan tyckas, men jag spår nog att de dyker upp här i slutet på maj/början på juni.
            Folk som särskriver på svenska skrämmer mig mer än rasister, terrorister och Sean Banan tillsammans. Att särskriva är inte jämförbart med att stava fel. Det är att sprida ett lingvistiskt virus som fräter sönder vårt språk.
            Källa

Kommentar

• henke2
              • mar 2011
              • 3188

Visste att det var en sändning på G in men inte antalet, dock var jag inte först i kön trots att jag bokat väldigt tidigt, tydligen flera som är heta på gröten. Men idag kom min sändare!!! :icon_pidu:Blir en helg i programmeringens tecken tror jag (Har ingen aning om hur stor första batchen var, vet dock att fler ligger i posten på väg från annat håll.)
              Superhero

Kommentar

• Parakos
                • sep 2010
                • 57

Kul att de äntligen börjat nå Sverige! Då jag hade plats nr 3 i kön hade jag också hoppats på att få min skickad idag, men men har jag väntat i ett halvår så kan jag väl vänta någon vecka till:P
                Folk som särskriver på svenska skrämmer mig mer än rasister, terrorister och Sean Banan tillsammans. Att särskriva är inte jämförbart med att stava fel. Det är att sprida ett lingvistiskt virus som fräter sönder vårt språk.
                Källa

Kommentar

• henke2
                  • mar 2011
                  • 3188

Ursprungligen postat av Parakos
                  Kul att de äntligen börjat nå Sverige! Då jag hade plats nr 3 i kön hade jag också hoppats på att få min skickad idag, men men har jag väntat i ett halvår så kan jag väl vänta någon vecka till:P
                  Den hade fått in 2st från sin ena leverantör och jag var no2 i kön. Nya väntas in från en annan leverantör inom kort.

Knappade ihop ett program till min Viperjet på 10min, galet smidigt med tanke på att jag rattat denna typ av sändare bara ett par minuter innan.

Så nu när man flyger kan man vicka sändaren åt höger för att få en uppmuntrande "Tower this is Ghostrider requesting a flyby" uppspelad

Superhero

Kommentar

• Hugo
                    • mar 2007
                    • 4

Beställde min i måndags idag fick jag hem den
                    Bifogade filer

Kommentar

• petera38
                      • dec 2008
                      • 592

Får man fråga, var du fick tag i den?

Mvh
                      //Pete
                      An Expert has done every mistake ...
                      A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:

Kommentar

• Hugo
                        • mar 2007
                        • 4

Ursprungligen postat av petera38
                        Får man fråga, var du fick tag i den?

Mvh
                        //Pete
                        Lindinger
                        Mvh//Henrik

Kommentar

• petera38
                          • dec 2008
                          • 592

Ursprungligen postat av Hugo
                          Lindinger
                          Mvh//Henrik
                          OK...men då hade du reserverat ett ex.?
                          Ser fortfarande ut som, det är leveranstid på den även hos Lindinger.

Mvh
                          //Pete
                          An Expert has done every mistake ...
                          A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:

Kommentar

• henke2
                            • mar 2011
                            • 3188

Nu har jag hunnit flyga en del med den. Förväntningarna var höga och jag tycker den levererar på förväntad nivå. Det tog som sagt bara 10min att bygga grunden till Viperjeten och kanske någon halvtimme till för att få ordning på utslagen, expo, kurva till rökpumpen etc. Accelerometern i kombination med talsyntesen är grym när man vill veta hur länge man flugit utan att ta blicken från kärran eller slå om någon knapp.

Nytt för mig är att den varnar om räckvidden blir dålig, det är en användbar funktion som kan rädda modellen.

Hoppas det dyker upp lite flera telemetriprylar under veckan som kommer
                            Superhero

Kommentar

• Hugo
                              • mar 2007
                              • 4

Den var i lager i måndags så jag beställde en då!

Kommentar

• henke2
                                • mar 2011
                                • 3188

Ursprungligen postat av Hugo
                                Den var i lager i måndags så jag beställde en då!
                                Ibland skall man ha tur Hur upplever att den är att programmera?
                                Superhero

Kommentar

Arbetssätt...