FrSKY TARANIS
Kollaps
X
-
------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube | -
Jag köpte en för att ha som reserv/labb radio släpper aldrig min Futaba
------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Den ska tydligen ha lägre uteffekt än den vanliga så ni är medvetna. Tror att den kommer va sämre sköldad så bli intressant att se hur olika radios kommer klara det,
Kommentar
-
Hade jag inte redan haft ezuhf skulle jag skaffat en Taranis snarast men väntar nog tills nästa år, grym radio är det helt klart. Den där ezuhf modulen verkar bra mycket smidigare än att ha en kloss och kabelhärva bak på radion som jag kör nu hehe.
Kommentar
-
Är det nån mer än jag som inte fått sin taranis från hobbyking än.. beställde för två veckor sedan med ems och har inte anlänt än
Sent from my GT-I9300 using TapatalkKommentar
-
Enl. denna sida http://www.trackitonline.ru/?service=track ligger min påDen som söker, letar.Heathrow, London, United Kingdom
//UffeKommentar
-
En liten fundering/förslag....
Tråden har varit intressant så länge vi diskuterar sändaren Taranis och inte t ex var enskilda Taranis-försändelser befinner sig. Mitt förslag är att vi återgår till ursprunget och huvudsakligen diskuterar just sändaren och möjligen var den kan köpas och undviker att diskutera detaljerade frågor runt enskilda försändelser. Då tror jag att vi har mycket godis i tråden även inför framtiden.
RogerKommentar
-
Förlåt McRoger, ville bara bara visa hur man söker, nu när det är som det är från HK.En liten fundering/förslag....
Tråden har varit intressant så länge vi diskuterar sändaren Taranis och inte t ex var enskilda Taranis-försändelser befinner sig. Mitt förslag är att vi återgår till ursprunget och huvudsakligen diskuterar just sändaren och möjligen var den kan köpas och undviker att diskutera detaljerade frågor runt enskilda försändelser. Då tror jag att vi har mycket godis i tråden även inför framtiden.
Roger
Kanske fler som har handlat från HK och undrar......
//UffeKommentar
-
Det kan jag hålla med om. Taranistråden på RCGroups har fullkomligt havererat och innehåller nu nästan bara information om hur länge folk har väntat på radion i USA.En liten fundering/förslag....
Roger
Å andra sidan är det alltid högintressant att höra när någon har problem med leveranser från en leverantör eller ett speditionsbolag. Öppna i så fall gärna en separat tråd. Chansen att hitta andra i samma situation ökar då. Är det problem med köp av en produkt är det säkert problem med köp av annat från samma leverantör.Kommentar
-
Ingen behöver be om ursäkt för det som varit...
Men mitt förslag var att vi borde hålla lite "stramare tyglar" i fortsättningen och inte diskutera t ex enskilda försändelser utan mera runt själva radion samt givetvis tips om var den finns att köpa med omgående leverans - om det nu existerar.
RogerKommentar
-
Taranis är en märklig företeelse som jag tycker förtjänar att man följer hela livscykeln. Följa hypen kring open source programvaran, uppbyggd förväntan, leveransproblemen(strategin?) i allra högsta grad, lära sej radion och till slut använda eller förkasta. Alla vi på Taranis-skeppet befinner sej nånstans där och alla bitar tycker jag berättigar till diskussion.
Från rcgroups-tråden kan man lära sej att den amerikanska distributören betat av mindre än en vecka på sin förbokningslista som startade 18 juli och av serienumren att döma har det hittills levererats ca 4000 Taranis world-wide. Trycket på leveranser är enormt och hypen fortsätter. Det går att få tag i Taranis om man jagar och följer forum, jag har köpt två själv. De finns runt om i världen. Att följa trackingen för en Taranis kanske inte har så stort allmänintresse, men alla är inte så vana och kan behöva en hjälpande hand och att följa sin leverans och avge en glädjeyttring på ett forum när man fått den, ja det ligger helt i linje med den upphaussade hypen kring Taranis. Märklig företeelse och intressant.
On topic då:
Nuvarande modell av Taranis X9D ersätts av Taranis X9D+ inom två månader. Se annonsering på Fr-sky
Nu börjar en ny fas i Taranis livscykel...Senast redigerad av Håkan; 2013-11-30, 08:33.Kommentar
-
Har precis fått och hunnit bekanta mig lite med den. Beställde från UK dan innan nyheten om den uppgraderade släpptes... Min vanliga tur! Men det känns bra ändå. Är så här långt väldigt nöjd.
Men det är ett par saker jag vill fråga om...
1. Tänkte inte så mycket på att det skulle vara några nackdelar att beställa från UK, men UK-pluggen till laddaren till originalaccen funkar ju inte. Accen, är ju 800 mAh, originaltrafon är på 13V/500 mA, hade en på 12V/1A liggande som jag använde. Kan det vara någon fara med att använda den tills jag fått tag i ett annat batteri?
2. I gamla radion (Tgy 9X) med Open9X använde jag 3-pos brytaren för att styra ett FY30 gyro/stabilisator. Där var det bara att ange SOURCE till 3POS så var det klart, -100, 0, +100 för de tre lägena. Men jag får det inte att fungera i Taranis..., 3POS finns inte där så då tänkte jag att då får jag väl lägga 3 rader mix på den kanalen men den vill inte... vad gör jag för fel tro?
Tror jag kom på lösningen till problem 2...
Provade att bara ange switchen som "source" utan att blanda in aktiveringsswitch och då fungerar det som i Open9X verkar det som, även om jag tycker "stab"- och "auto"-lägena uppför sig identiskt. Vill minnas att "stab" mode inte var lika "ihärdigt" i de korrigerande utslagen som "auto" modeKommentar
-
Det är inget problem att använda en transformator med större kapacitet. Laddaren sitter i radion och drar bara så mycket effekt den behöver. Det går bra att ladda direkt från 12voltsbatterier, som ju kan lämna massor av batterier. Man skall dock vara försiktig med att ladda från 3-cells LiPo-batterier som ger lite för hög spänning.
Volare necesse est, vivere non est necesse.Kommentar
-
Mycket intressant läsning i den tråden du länkade till!
Om FlyingAllen representerar FrSky och deras värderingar så är jag supernöjd att jag satsar på dom med en Taranis 9xd på beställd. Att dom kommer sälja reservdelar för uppgradering till 9xd+, antagligen redan innan 9xd+ släpps så att existerande 9xd ägare kan uppgradera själva om de vill. Vilken härlig inställning!
Själv ser jag fram mot haptisk feedback/vibration. Antar att det är en vibrator i radion men det hade kanske varit spännande med mekaniskt motstånd i spakarna relaterat till t.ex. hastigheten eller g-kraften i planet.
Och sen att någon kritiserar FrSky i tråden för att dom har för lång hårdvarucykel på Taranis (med 2 månader!!) så tar dom åt sig det och överväger förbättring. Helt underbart! Gammelföretagen som dominerat radiomarknaden får akta sig riktigt mycket, helt plötsligt kommer det nya företag som ser mer till användarnas intressen istället för att bara ta så mycket betalt som möjligt.
Hypen är ju helt galen! Det är i klass med Apple produkter! Sen vill jag kontrastera längden på kölistorna hos "den amerikanska disributören" (Aloft hobbies antar jag). Jag köade hos både dom och T9hobbysports i England sen 30/9 och hos T9 fick jag köpa efter ca 6 veckor. Aloft verkar ha gott rykte och det måste ha lätt till en oproportionerlig stor del av förhandsbokarna. Definitivt läge att kolla runt bland olika butiker alltså.Kommentar

Kommentar