Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Om det är den första typen av mottagare (namnet börjar på V), så går det inte. De använder FrSkys V8-protokoll. Taranis inbyggda sändare kan bara tala med mottagare som klarar deras D8, D16 eller nya X och L-protokoll, inte V8. Du måste I så fall fortsätta att använda den externa modulen.
Om det står Vxxx II på mottagarna så går det. Dessa mottagare klarar både V8 och D8. Men du måste manuellt ställa in mottagarna på att prata D8, inte V8. Det gör man genom att bygla två pinnar på mottagaren vid bindningen. Kolla i manualen för respektive mottagare.
Tack för hjälpen. Nu är dom bundna och provflygna, funkar kalasbra. Mina nya V8R4-2 väger 3,5g och har 1000m räckvid dvs mer en jag kan se mina små elkärrorsom dom sitter i. Jag är hellnöjd, fantastiskt när utvecklingen går åt rätt håll, priset för dom var löjligt lågt, fick dock vänta 3 veckor på dom.
När jag skärpte mig och läste den medföljande instruktionen lite nogrannare, så upptäckte jag att man skulle sätta den lilla medöljande "plastbindaren" mellan kanal 1 och 2 signalpinne i mottagaren. Sedan binder man som vanligt till sändaren enligt instruktionen. Då startar mottagren i den sk "D funktionen" som i sändaren heter D8. Lite otydligt men väldigt enklelt när man vet hur man ska göra. Bra med alla forum som kan hjälpa oss som är lite dinosaurier....
Oki tack! Jag anade det. Men var inte säker.. undrar om det blir stor skillnad på räckvidd med L9r? Tycker att om man går på ca 50m höjd 300 m bort med lite skymmande trädtoppar så varnar den för sämre signal..
Kommentar