FrSKY TARANIS
Kollaps
X
-
Vår svenska handlare. Vad jag vet så är Air Media ensam om att sälja Taranis.
Enligt fabriken beror de långa leveranstider på en betydligt större orderingång än kapacitet med tillverkningen.
Och, javisst det tar lång tid för AM att få iväg beställda apparater - detta beroende på att AM inte är en heltidssysselsättning och jobb på annat håll. Just nu är alla beställda Taranis skickade och lagret tömt.Ove (AM) NielsenKommentar
-
Sweet då dyker den upp när som helst då. :-DVår svenska handlare. Vad jag vet så är Air Media ensam om att sälja Taranis.
Enligt fabriken beror de långa leveranstider på en betydligt större orderingång än kapacitet med tillverkningen.
Och, javisst det tar lång tid för AM att få iväg beställda apparater - detta beroende på att AM inte är en heltidssysselsättning och jobb på annat håll. Just nu är alla beställda Taranis skickade och lagret tömt.
Men när leveransen tar längre tid än från utlandet tycker jag inte att du ska bli förvånad om folk importerar själva i större utsträckning. Vilket jag tycker vore tråkigt för det käns bra att stötta våra svenska handlare.
Men det är lite kontrast när man handlar från tex Rcflight.se och får sakerna senast två dagar efter.
Hade ju inte skadat om du har lite tydligare info på din sida att det kan ta lite tid. Jag visste inte om att du hade Airmedia.se som en bisyssla. Och då är det lätt att tro att det ska gå lika fort som hos andra handlare.
Jag har alltid rekommenderat din sida när det gäller R/C och kommer troligen fortsätta med det men kommer även berätta att leveransen får man räkna med att det tar tid... Lång tid.Kommentar
-
Kvalitets känslan är betydligt lägre än min t8fg men tycker ändå den är förvånansvärt bra kvalle med tanke på vad man får för priset.
Är det inte 14mz som har Windows? I så fall förklarar det rätt mycket------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Windows används bara i "inställningsläget" såvitt jag förstått och det var nog inte där bekymret var i första hand. Sen drabbades ju givetvis bara en bråkdel av sändarna men de som drabbades var ju av förklarliga skäl inte glada.
RogerKommentar
-
En annan sak med Taranis är att det är ganska lätt att få tag på reservdelar.
Här är ett exempel. http://www.t9hobbysport.com/taranis-...lacement-parts
Jag har inte sett det till något annat sändarmärke utan där måste man skicka in på service om något går sönder.
Det här kan ju också bli lite missvisande i statistiken över reklamationer.
De som känner sig bekväma med att laga själva reklamerar inte om t.ex. en trimspak går sönder utan de byter den.
Jag har själv en Taranis som jag har flugit med nu i början på året och jag tycker den känns ganska gedigen.
Har även följt flera forum där Taranis diskuteras och tycker att det verkar vara ganska få rapporter om hårdvarufel med tanke på att det borde vara många sändare som har sållts.Kommentar
-
Windows är ett virus och påverkar allt i dess närhet.
Förövrigt har ju även jag en taranis och är mycket nöjd med den. Sidoreglagen är nog det sämsta känslomässigt och funktion men dom använder inte jag så mig gör det inget.------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Så fick jag äntligen lite tid över att modda min Taranis ver.B.
Det blev ett par stycken kirurgiska (nåväl ...) ingrepp som fick mycket positiv inverkan på kvalitetskänslan på Taranisen.
Detta är vad jag gjorde:
- Bytade acc till Eneloop 2000mah
- Monterade in en ny och biffigare högtalare
- Ändrade momentary switch från höger till vänster sida
- Monterade in de nya sliders (på sidorna) - vilken skillnad !!!!
- Satte in en siliconslang istället för ratchet (svenska?) på gasspaken
- Köpte och monterade nya spakknoppar - för mig som är tumstyrare känns det nu myyycket bättre.
- Monterade en EzUHF JR modul
- Tog bort bärhandtaget
- Anti-glid gummi undertill så att inte Tx kasar.
- Inväntar leverans av hauptic
Vilken skillnad det blev på radion - den känns nu som vilken JR radio som helst, t.o.m bättre än många av dem.
Det är ju fantastiskt vad man med enkla medel kan göra för att uppgradera denna radio helt efter sitt eget tycke och smak.
Hoppas det kan ge lite ideer till andra här på rcflyg att sätta igång och modda - vad väntar du på !!??Senast redigerad av Halcon; 2014-05-06, 15:54.Kommentar
-
-
En anledning att ta bort handtaget är att vissa sändarmoduler har en antenn som sticker upp genom handtaget och ligger så högt att det är svårt att montera modulen utan att skruva bort antennen.
9x verkar ha ett handtag som är aningen högre eftersom jag aldrig haft problem där. Några mm skulle räcka.
Jag har funderat på att tillverka ett lite rymligare handtag i glasfiber för att slippa både störningar och för att slippa montera av antenner när jag byter modul. Vi får se om jag irriterar mig tillräckligt mycket för att komma till skott.Kommentar
-
Sliders - tömde plånboken på $6.75 hos Aloft Hobbies.
Aloft Hobbies offers top quality RC aircraft and radio gear with very reasonable pricing, fast shipping, and full service to backup our products. We are very loyal to our customers!
Jag kan starkt rekommendera Aloft Hobbies - de är extremt snabba, det tar ca 3-4 dagar från USA innan man har grejorna, trots billigaste frakten.
Första gången beställde jag en liten Frsky Rx och andra gången sliders - helt sanslöst bra service o snabb frakt, bra priser oxå ....
/HåkanKommentar

Kommentar