FrSKY TARANIS
Kollaps
X
-
Kolla in den är tråden: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1866206&page=1795&highlight=front +end#post28098766t=1866206&page=1795&highlight=fro nt+end#post28098766FPV inhandlat via ReadyMadeRC, sändaren är 400mW 1300MHz Transmitter, LowPassFilter, antennerna är 1.3GHz Bluebeam ultra, OSD kör jag remzibi´s men kopplat bort helt för range tester men det har inte gett någon skillnad vad jag sett.
Antenner till X8R är riktade som ett V om man tittar på Quad bakifrån, vilar på lite plast som böjts för att få formen, har även testat att peka om dem. Rakt upp, rakt ut åt sidorna till och med rakt bakåt med en och rakt upp med andra, ja testningen har fått dem att peka överallt i stort sett, men enda ytan dem rört är plastarmarna dem vilar på och är inte helt täckta utan bara en liten bit krympslang längst ner för att hålla dem på plats.
Har kört förra säsongen med samma setup förutom att det styrdes med Spektrum Dx8 och AR8000, kört betydligt mycket längre avstånd än mina korta flygningar nu. Så jag vet att det fungerar med Spektrum.
Det enda som ändrats i min setup var just bytet från Spektrum och AR8000 mot Taranis med X8R och att jag även provade flytta isär X8R och video så mycket det går.
Visst kan jag alltid byta tillbaka till Spektrum vilket jag mest troligt gör om jag inte lyckas lösa problemet den närmsta tiden för vill ju flyga men Taranis radion kan ju göra så mycket annat roligt.Hembyggda multikopters med APM2,5 och nu med Pixhawk/Vrbrain/RevoKommentar
-
Ska kika där, så kan man testa i helgen som kommer. :-)Kommentar
-
Åhhh väntar och väntar... antar att Påsken fördröjde mitt paket. :-(Kommentar
-
Huvudmannen bakom OpenTX heter Bertrand Songis. Det är han som avgör när OpenTX skall släppas. Bertrand har samma mål som tidigare, dvs att OpenTX 2 skall vara helt stabilt och innehålla stöd för FrSkys nya radio (Taranis+). Beta-testen har gått bra och de fel som nu hittas är inte längre allvarliga nog för att hålla releasen.
Tråkigt nog har vi inte fått våra beta-exemplar av Taranis+ ännu. Radion lär ska se ut precis som Taranis, men har ny elektronik internt. Firmware blir alltså inte kompatibel mellan Taranis och Taranis +. En hel del förändringar behöver göras och testas. Enligt FrSky ligger sändarna i posten och skall dyka upp inom någon vecka. Vi får väl se. Sen kommer det att ta några veckor att få allt på plats innan release. Jag tippar på mitten av maj ungefär.
OpenTX 2.0 kommer inte att ha stöd för 9XR-Pro. Det lär komma framåt sommaren. Jag tror att Bertrand och kanske ytterligare en OpenTX-utvecklare har tillgång till radion, men HobbyKing har haft hårdvarustrul och har inte bråttom med releasen.
Er9x-gänget har redan gjort klart sin firmware för 9XR-Pro och lämnat den till HobbyKing. Det är deras mjukvara som blir den "officiella" i radion.Kommentar
-
Åhhhhhh ingen radio idag heller... typiskt med min vanliga tur har den väl hamlat fel.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Har fått svar han packar och skickar så fort han kan. Så den kommer nog inte idag... :-(
Jag som tänkte att jag skulle få pilla på min nya radio och drika whisky ikväll.
Men får nöja mig med whiskyn. :-PKommentar

Kommentar