FrSKY TARANIS

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddan_6
    • aug 2006
    • 2655

1) 2.0 till 2.1 innebär att du måste göra om all telemetri. Du bör byta alla ljudfiler. De nya finns här http://voices-21.open-tx.org/opentx-taranis/se/. De nya ljuden började fungera med svensk opentx i nånstans kring 2.1.6, och med engelsk opentx i 2.1.0. 2.1.8 fungerar bra så välj den.
    2) Du får välja antigen international eller EU-LBT på allt
    3) 2.1.x kan flasha receiver.
    fredrik

Kommentar

• pernstig
      • nov 2006
      • 1184

Även 2.1.9 fungerar bra. Har kört den ett år utan problem.
      /Leif

Kommentar

• freddan_6
        • aug 2006
        • 2655

Ursprungligen postat av pernstig
        Även 2.1.9 fungerar bra. Har kört den ett år utan problem.
        sorry det var 2.1.9 jag menade ovan.
        fredrik

Kommentar

• Flahultarn

• jan 2012
          • 489

Ursprungligen postat av freddan_6
          1) 2.0 till 2.1 innebär att du måste göra om all telemetri. Du bör byta alla ljudfiler. De nya finns här http://voices-21.open-tx.org/opentx-taranis/se/. De nya ljuden började fungera med svensk opentx i nånstans kring 2.1.6, och med engelsk opentx i 2.1.0. 2.1.8 fungerar bra så välj den.
          2) Du får välja antigen international eller EU-LBT på allt
          3) 2.1.x kan flasha receiver.
          Tackar för svaren!

Minst jox blir det väl att fortsätta med INT. I det fallet behöver jag väl bara flasha om ev nya mottagare inköpta inom EU som jag tolkar det. Iaf för resten av den här säsongen. Ska överväga att ta en dag till vintern och göra bytet till EU-LBT.

Då får det bli uppgradering till 2.1.9

Kommentar

• FinnbyFraggel

• aug 2013
            • 857

Nu till problemet, jag vill flasha om den lilla mottagaren med Int FW med hjälp av radions pinnar i extern-sloten men det verkar inte stödjas i 2.0.8. I vart fall ser inte alternativen ut så när jag startar med trimmarna ihop.

För att flasha mottagare startar du radion på vanligt sätt och går in i SD-kort menyn och trycker Ent på filen du ska flasha med.
            / Jonas

Skickat från Taranis via Taptalk

Kommentar

• Flahultarn

• jan 2012
              • 489

Ursprungligen postat av FinnbyFraggel
              Nu till problemet, jag vill flasha om den lilla mottagaren med Int FW med hjälp av radions pinnar i extern-sloten men det verkar inte stödjas i 2.0.8. I vart fall ser inte alternativen ut så när jag startar med trimmarna ihop.

För att flasha mottagare startar du radion på vanligt sätt och går in i SD-kort menyn och trycker Ent på filen du ska flasha med.
              / Jonas

Men det förutsätter OpenTX 2.1 eller högre väl??

Kommentar

• FinnbyFraggel

• aug 2013
                • 857

Hmmm, ja, den funktionen kom ihop med 2.1.x.
                / Jonas

Kommentar

• Flahultarn

• jan 2012
                  • 489

Hade en liten misstanke om att bindproblemet jag hade berodde på krypström från min inlödning av RSSI-tåten och det verkar faktiskt vara det. Hade med mottagaren till jobbet och skärskådade den under 60Xlupp och skrapade bort en del fluss eller vad det kan ha varit och nu binder den stabilt. =) Och jag slipper göra något med uppgraderingen just nu =) Får bli efter säsongen känns det som. Men jag bugar för inputen jag fått!

Kommentar

• haskell
                    • aug 2006
                    • 236

Hej,
                    nu har det hänt, diskkrasch och ingen backup på programmen och jag vet ej vilken version av OpenTx jag körde.
                    Testade med 2.18 men får ett meddelande då jag läser från radion.
                    Klicka på bilden för större version

Namn: OpenTX.jpg
Visningar: 1
Storlek: 70,8 KB
ID: 508814
                    Kan jag på ngt sätt kolla i radion vilken version jag kör?
                    Har blivit lite ringrostig då jag inte har ändrat ngt på ca 4-5 månader
                    Håkan

www.bobtail.nu

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
                      • 734

Långt tryck på meny, sen page tills du kommer till version, står vilken version du har i radion där

Kommentar

• haskell
                        • aug 2006
                        • 236

Hittade att jag använde 2.1.7 men får fortfarande felet när jag klickar på 'Simulate Tx' .
                        Undrar vad det kan vara för fel?
                        Håkan

www.bobtail.nu

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
                          • 734

Har du installerat 2.17 på din PC http://www.open-tx.org/2016/01/04/opentx-2.1.7 ??

Kommentar

• haskell
                            • aug 2006
                            • 236

Ja, det har jag gjort, men när jag klickar 'SimulateTx' så kommer denna feldialog upp och sedan kommer rätt screen upp.
                            Problemet är den att jag ej får kanal 7 och 8 att fungera och de sköter flapsen. När jag tittar i radion heter dessa inputs MAX
                            och dessa syns också i Mixer, men när jag rör på switchen som styr flapsen blir det inget utslag på kanalerna(ej heller i channel output eller vad det heter i radion).
                            Klicka på bilden för större version

Namn: OpenTX_2.png
Storlek: 32,5 KB
ID: 508816Klicka på bilden för större version

Namn: OpenTX_3.png
Storlek: 38,4 KB
ID: 508817:banghead:
                            Håkan

www.bobtail.nu

Kommentar

• FinnbyFraggel

• aug 2013
                              • 857

Det ser ut som om du har en skadad / gammal modell fil som du försöker ladda in.
                              Börja med att göra en "Read models from radio" eller kopiera över EEPROM.BIN från radion via USB och öppna den i Companion.
                              / Jonas

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
                                • 734

Ursprungligen postat av haskell
                                Ja, det har jag gjort, men när jag klickar 'SimulateTx' så kommer denna feldialog upp och sedan kommer rätt screen upp.
                                Problemet är den att jag ej får kanal 7 och 8 att fungera och de sköter flapsen. När jag tittar i radion heter dessa inputs MAX
                                och dessa syns också i Mixer, men när jag rör på switchen som styr flapsen blir det inget utslag på kanalerna(ej heller i channel output eller vad det heter i radion).
                                [ATTACH=CONFIG]62662[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]62663[/ATTACH]:banghead:
                                Prova att ändra i Open Tx Input 7 och 8 Suorce till "MAX" och se vad som händer

Kommentar

Arbetssätt...