Open Tx - det flexibla sändaroperativet

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • senmathal
    • sep 2008
    • 1802

Egentligen är jag inte så rädd för att acken ska ta tvärslut så jag inte hinner landa. Jag har flugit utan varning och jag tycker man märker i tid när det är dags för landning. Men däremot är det ju väldigt praktiskt att se om det finns ström kvar för en vända till när man mellanlandat. Jag flyger inte alltid så länge varje vända utan går gärna ner för landning och vilar nacken en stund.

/Mats

Kommentar

• OlleG
      • aug 2006
      • 287

Jag antar att det beror lite hur man flyger. Med återkommande fullgasstigningar får man alltid varningen där, då finns ganska mycket mellangasflygning kvar innan man är nere på varning för låg spänning med mellangasflygning. Så jag har valt 3.3 V. På log kan man då se att man får en "dutt" på 3.3 V och sedan går spänningen direkt upp med god marginal över 3.4 V och jag hinner många landningsvarv innan den är nere på 3.4 V.

Flyger man däremot med mer jämn gas kan jag tänka mig att ett högre värde är lämpligt.
      /OlleG

Kommentar

• senmathal
        • sep 2008
        • 1802

Jo det är nog sant att flygsättet har betydelse. Cruiesar man med 1/3 gas kanske man inte märker av i lika god tid. Men vem flyger så Sedan får man väl dra i strömbrytaren lite då och då och lyssna till vad Elin har att säga. Jag vill i det längsta undvika att titta på sändaren då jag flyger.

/Mats

Kommentar

• peso
          • jun 2008
          • 105

Enter knappen börjar fungera dåligt på min X9D. Antar att det är tryckknappen på kretskortet som behöver bytas. Någon som vet var man får tag i en sådan.
          /PO

Kommentar

• FinnbyFraggel

• aug 2013
            • 857

Om jag inte minns helt fel sen jag senast skruvade ner en X9D så är det en standard knapp, [Kr20.58 27% OFF]Geekcreit[emoji2400] 100pcs Mini Micro Momentary Tactile Touch Switch Push Button DIP P4 Normally Open Electronic Components & DIY Kits from Electronics on banggood.com

/Jonas

Skickat från min Armor_6E via Tapatalk

Kommentar

• thoabr
              • nov 2006
              • 220

Hej

Kan va knappen släppt från plastinfästningen. På insidan, Tog isär min tryckte tillbaka den, la lite cyano medium runt. Har funkat sen dess.

Thomas

Kommentar

• McRegor
                • maj 2006
                • 7942

Det kan också vara så att själva infästningen av knappen släppt från sändarhöljet - vill minnas att jag råkat ut för nåt sånt. Lite lim räcker i så fall.
                Roger

Kommentar

• peso
                  • jun 2008
                  • 105

Jag får kolla först om det är infästningen. Annars var ju priset på tryckknapparna överkomligt. 20 öre per styck!
                  PO

Kommentar

• OlleG
                    • aug 2006
                    • 287

Hej
                    En fråga jag söker svar på, med jämna mellanrum, men ännu inte hittat svar på är om det finns en konverter för Jeti telemetri till Frsky telemetriprotokoll?
                    Kanske någon vet denna gång?
                    /OlleG

Kommentar

• Christer.skarin
                      • maj 2013
                      • 1

Om man vill lägga till nya ljud saknar t,ex motor on. Vad använder ni för program till det. Försökt med Open tx speaker funkar bra men när man ska generera fil så bara försvinner den

Kommentar

• McRegor
                        • maj 2006
                        • 7942

Har nog också använt OpenTX Speaker men utan problem. Möjligen sparade den filen på nåt inte så intuitivt ställe - vill minnas att det var nåt sånt när du påpekar att "den försvinner"...
                        Roger

Kommentar

• FinnbyFraggel

• aug 2013
                          • 857

Ursprungligen postat av Christer.skarin
                          Om man vill lägga till nya ljud saknar t,ex motor on. Vad använder ni för program till det. Försökt med Open tx speaker funkar bra men när man ska generera fil så bara försvinner den
                          Om jag minns rätt lägger den filerna i Sound\en.

Kommentar

• FinnbyFraggel

• aug 2013
                            • 857

Ursprungligen postat av OlleG
                            Hej
                            En fråga jag söker svar på, med jämna mellanrum, men ännu inte hittat svar på är om det finns en konverter för Jeti telemetri till Frsky telemetriprotokoll?
                            Kanske någon vet denna gång?
                            /OlleG
                            Nej, inte för närvarande, Jeti och Frsky har olika protokoll.

Kommentar

• pernstig
                              • nov 2006
                              • 1184

Ursprungligen postat av Christer.skarin
                              Jag använder ljud på svenska med rösten "Elin" sedan flera år då den fanns som standard i OpenTx 2,0:

Sedan har jag kompletterat med egna ljud med samma röst från https://acapela-box.com/AcaBox/index.php
                              De tar lite betalt för varje ord men det kan jag leva med.
                              Jag delar gärna med mig av min samling, hör av dig i så fall.
                              /Leif

Kommentar

• OlleG
                                • aug 2006
                                • 287

Jag vet att Jeti och Frsky har olika protokoll. Det var därför jag frågade om någon kände till en konverter.

/OlleG

Kommentar

Arbetssätt...