Open Tx - det flexibla sändaroperativet
Kollaps
X
-
Jag har ett märkligt fel på min X9D. När jag försöker ta en backup på modeller med Companion så hittar den inte alla modeller som finns i sändaren.
Sändaren fungerar i övrigt normalt. Trist att inte kunna ta backup men det gör också att jag inte kan flytta över modeller till en annan sändare.
Jag kör 2.2.1 i sändaren och har samma version på Companion. Tacksam för råd.
/POKommentar
-
Du har två alternativ.Jag har ett märkligt fel på min X9D. När jag försöker ta en backup på modeller med Companion så hittar den inte alla modeller som finns i sändaren.
Sändaren fungerar i övrigt normalt. Trist att inte kunna ta backup men det gör också att jag inte kan flytta över modeller till en annan sändare.
Jag kör 2.2.1 i sändaren och har samma version på Companion. Tacksam för råd.
/PO
1 gör långt enter tryck på modellen och välj Backup.
2 kopiera ut EEPROM.BIN från Taranis enheten till datorn och öppna den med Companion 2.x
Filerna i 1 ligger på SD-kortet under Models.
Skickat från min Armor_6E via TapatalkKommentar
-
Jag gjorde en kontroll på FrSky:s sida om det finns ACCST V2 till de mottagare jag har i mina modeller och lådor. Man vill ju vara säker på att alla går att uppgradera den dagen man skulle vilja göra det. Det visade sig finnas till alla men med varierande versionsnummer (2.1.0, 2.1.1 och 2.1.2) datummärkta från 200324 till 200929. Jag får intrycket att utvecklingen fortfarande pågår./LeifKommentar
-
Under lång tid körde jag 2.2.9 som fungerade bra, använder just nu på 2.3.10 som också fungerar bra.
Att jag bytte till 2.3.x beror på att jag uppgraderar radion till radiomaster TX16S, och vill kunna flytta modeller fram o tillbaks.Senast redigerad av freddan_6; 2020-11-05, 15:36.fredrikKommentar
-
Måste man även uppdatera XJT modulen för att köra ACCST V2?Jag gjorde en kontroll på FrSky:s sida om det finns ACCST V2 till de mottagare jag har i mina modeller och lådor. Man vill ju vara säker på att alla går att uppgradera den dagen man skulle vilja göra det. Det visade sig finnas till alla men med varierande versionsnummer (2.1.0, 2.1.1 och 2.1.2) datummärkta från 200324 till 200929. Jag får intrycket att utvecklingen fortfarande pågår.
POKommentar
-
Edit: Du måste inte uppgradera XJT modulen för att uppgradera OpenTX.
Men vill du ha nyare ACCST V2 så måste du uppgradera modulen. Välj i så fall V2.1.
Jag har jag provat (ACCST V2), men backat till ACCST V1.
Går utmärkt att köra bägge med OpenTX 2.2 och 2.3fredrikKommentar
-
Och varför backade du?
POKommentar
-
Kommentar
-
Ja man får nog avvakta ett tag. Man får också den känslan när man läser om ACCST V2 på olika forum. Själv har jag inte kraschat någon gång pga den här buggen under de 3 år jag använt Taranis. Dock har jag fått kraftiga sidroderutslag vid 2 tillfällen på en segelkärra på ca 50 m avstånd. Hade det varit en motorkärra så hade man nog gått i backen. Men som vanligt så kan man ju inte vara helt säker på felorsaken. Detta tillsammans med att V2 verkar ha en del brister gör att jag väntar.
/POKommentar
-
Jag har inte hört om några problem med V2.1 så jag är försiktigt hoppfull.Ja man får nog avvakta ett tag. Man får också den känslan när man läser om ACCST V2 på olika forum. Själv har jag inte kraschat någon gång pga den här buggen under de 3 år jag använt Taranis. Dock har jag fått kraftiga sidroderutslag vid 2 tillfällen på en segelkärra på ca 50 m avstånd. Hade det varit en motorkärra så hade man nog gått i backen. Men som vanligt så kan man ju inte vara helt säker på felorsaken. Detta tillsammans med att V2 verkar ha en del brister gör att jag väntar.
/PO
Men jag tänkte vänta på nån som säger: Nu har jag flugit mycket med 2.1 och det har hittls gått bra.
mvh //FfredrikKommentar
-
Om jag minns rätt är symtomen på "felet" i V1 att man under vissa förhållanden kan få en låsning på 20mS på en kanal.
Att detta skulle kunna upptäckas av piloten eller kunna skapa problem vid flygning känns inte speciellt troligt.
Skickat från min Armor_6E via TapatalkKommentar

Kommentar