Lockheed Super Constellation

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sweeper
    • jun 2006
    • 3961

Det är en ren fröjd att följa det här projektet! Ivves skicklighet är otrolig! :lollypop:

Ja, Bokis...din skicklighet att se till så att grejorna finns på plats och redo när Ivve behöver dem är ett bevis på en stor logistisk skicklighet!:applouse:

Göran
    Sponsrad av MBS RC Models

Admin RC Scalebuilder siten

Kommentar

• ivve
      • nov 2006
      • 736

Blåljus på !!

Ursprungligen postat av Sweeper
      Det är en ren fröjd att följa det här projektet! Ivves skicklighet är otrolig! :lollypop:

Ja, Bokis...din skicklighet att se till så att grejorna finns på plats och redo när Ivve behöver dem är ett bevis på en stor logistisk skicklighet!:applouse:

Göran
      Ja du Göran...

Förstår att att du e avundsjuk på mig. Det e ju ingen konst att bygga ihop en sån här liten sak när man har en leverantör som dansar för en så fort man knäpper med fingrarna.
      Det räcker med att man man vickar på en stortå så kommer han farandes med blåljusen på med allt man kan önska sig. En stor eloge till Bokis !
      Synd att det inte är fler förunnat att åtnjuta sådana fantastiska fördelar.
      Största problemet om man nu ska snacka om problem e väl att det börjar gå så jäkla sakta allting som man tar sig för tycker jag. Troligtvis beroende på åldern.
      Det va skillnad förr när man va 70 , då jäklar gick det undan !

PS. Tack för berömmet . Det värmer en gammal man.

Kommentar

• Sweeper
        • jun 2006
        • 3961

Ursprungligen postat av ivve
        Ja du Göran...

Förstår att att du e avundsjuk på mig. Det e ju ingen konst att bygga ihop en sån här liten sak när man har en leverantör som dansar för en så fort man knäpper med fingrarna.
        Det räcker med att man man vickar på en stortå så kommer han farandes med blåljusen på med allt man kan önska sig. En stor eloge till Bokis !
        Synd att det inte är fler förunnat att åtnjuta sådana fantastiska fördelar.
        Största problemet om man nu ska snacka om problem e väl att det börjar gå så jäkla sakta allting som man tar sig för tycker jag. Troligtvis beroende på åldern.
        Det va skillnad förr när man va 70 , då jäklar gick det undan !

PS. Tack för berömmet . Det värmer en gammal man.
        Nej, jag är inte avundsjuk på dig. Jag är bara full av ren....nåja lite slipdamm finns det nog inblandat....beundran för hur du får ihop kärran. Den dagen som jag får se det här konstverket i luften då kommer min kamera att få jobba hårt!
        Är du över 70 år? Jag har hela tiden trott att du var inte en dag över 25 och allt det gråa i håret var slipdamm.

Göran
        Sponsrad av MBS RC Models

Admin RC Scalebuilder siten

Kommentar

• bokis
          • maj 2006
          • 5041

Dokumentatören samt materialansvarige ber att få tacka för ovanstående oerhört vänliga ord från Spillan o Nyköping..
          Er vänlighet överträffas endast av er generositet!:icon_pidu:
          // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
          (nu även med biskvier!)

Kommentar

• henke2
            • mar 2011
            • 3188

Kastar in en idé kring maskinens skalariktighet och hintar om att ni måste ju ha röksystem monterat, om än för våra sammanhang en udda användning.

Superhero

Kommentar

• Tobbepostis
              • mar 2011
              • 353

En ljudgenerator från Benedini vore fina grejer.Finns på Tuben
              Tobbe

Kommentar

• ivve
                • nov 2006
                • 736

Ursprungligen postat av Tobbepostis
                En ljudgenerator från Benedini vore fina grejer.Finns på Tuben
                Tobbe
                Ljudgenerator i all ära. Bokis provade en Benedini i sin Lancaster bombare. Lät ungefär som när man spolar på muggen ! Då får det nog hellre vara tyst.

Kommentar

• Krålle
                  • okt 2010
                  • 110

Hej. En fråga till Ivve. Har du flugit med Draken än? eller blir det premiär
                  på Lunda i vår?

MVH Christer

Kommentar

• ivve
                    • nov 2006
                    • 736

Ursprungligen postat av Krålle
                    Hej. En fråga till Ivve. Har du flugit med Draken än? eller blir det premiär
                    på Lunda i vår?

MVH Christer
                    Näe, den står o samlar damm. Men det blir nog en vända till Lunda för lite flygtest till våren. Står startklar i alla fall.

Kommentar

• Krålle
                      • okt 2010
                      • 110

Ursprungligen postat av ivve
                      Näe, den står o samlar damm. Men det blir nog en vända till Lunda för lite flygtest till våren. Står startklar i alla fall.
                      Härligt, det blir spännande. Om det går som det är tänkt så skall jag ha klar min MBS Draken till i vår
                      för premiär, men den är det fläkt i.

Kommentar

• bokis
                        • maj 2006
                        • 5041

Ursprungligen postat av henke2
                        Kastar in en idé kring maskinens skalariktighet och hintar om att ni måste ju ha röksystem monterat, om än för våra sammanhang en udda användning.
                        Har man hört en uppstart av en kall stjärnmotor modell större live så är man såld för tider o evigheter..
                        Det går inte spårlöst förbi.:lollypop:
                        Och det ska ryka lite,det är gott om olja i dem alltsom oftast.
                        Vi hade en trehjulig Alvis oljebil för att tanka olja i dem,står på flygmuseet på Arlanda numera,det gick åt en del..
                        Under de åren jag spenderat på Arlanda är höjdpunkten tror jag när Atlantic Airways flög Oasis scenutrustning tror jag det var,fick tillfälle då o sitta bredvid F.E: n i DC 6:an när den skulle startas och kallt ute var det..
                        När den rosslar och hostar i början så reste sig håren på armarna ,det är ett levande ljud på något vis..
                        Jet är i det fallet ungefär lika själlöst som en hårfön..(med ett undantag: Lockheed Tristar!)

Finns en rolig norsk snutt på Youtube om detta,han som har skrivit texterna har humor:

AHHH! Hittade en typisk Tristar,basljudet från den kunde höras hemifrån(ca 2 mil) när de skulle iväg..
                        Senast redigerad av bokis; 2013-02-05, 11:30.
                        // Bokis

(nu även med biskvier!)

Kommentar

• sm3xrq
                          • sep 2007
                          • 320

Jag gillar kommentarerna i den norska filmen där
                          Har det motor så går det att få det att flyga
                          Frågan är bara hur bra

Kommentar

• bokis
                            • maj 2006
                            • 5041

Rapport från fabriksgolvet:
                            Gurun har anammat Sweeper`s favoritsysselsättning,spackling samt slipning.
                            Aktern på skutan är det som först får sig en omgång,enl pressansvarige på huvudkontoret skall den delen glasas först.
                            Materialansvarige har dock,vilket måste åter rapporteras ,slarvat med sina åtaganden,polyfillen är slut!
                            Jag kastade mig på mailen och beställde mera från MBS med en förhoppning om att den ska vara på plats i nästa vecka..
                            Som tur är så kan det varvas lite med jobben,Säckonajten på Oltajmern ska ju dit också ,doften måste vara nåt alldeles extra i den lokalen just nu..
                            Lite bakdelsspackling:

Klicka på bilden för större version

Namn: P1010217.jpg
Visningar: 1
Storlek: 81,4 KB
ID: 494653 Klicka på bilden för större version

Namn: P1010219.jpg
Visningar: 2
Storlek: 108,5 KB
ID: 494654

Dopedoft:

Namn: P1010216.jpg
Storlek: 129,3 KB
ID: 494655 Klicka på bilden för större version

Namn: P1010218.jpg
Storlek: 98,7 KB
ID: 494656
                            // Bokis

(nu även med biskvier!)

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
                              • 7676

Mmm...
                              Cellulosalacksdoften ger nostalgivibbar längs hela nosintaget!
                              Läckert!

Lockheed'en blir oxå sk'tsnygg!
                              Retroholic!

Kommentar

• bokis
                                • maj 2006
                                • 5041

Damen har börjat fått kläder på sig,projekt glasning har påbörjats.
                                Efter Guruns mammutjobb med att foga samman alla träbitar så ska nu det döljas!:girl_cray3:
                                Mixed feelings om detta,som jag skrev tidigare så är det nästan syndigt att dölja hantverket men det finns ju bilder på det som man kan trösta sig med.
                                Här är första bilderna på när bakre regionerna glaseras:

Namn: P1010219.jpg
Visningar: 2
Storlek: 108,5 KB
ID: 494731 Klicka på bilden för större version

Namn: P1010221.jpg
Storlek: 94,9 KB
ID: 494732 Klicka på bilden för större version

Namn: P1010220.jpg
Storlek: 102,7 KB
ID: 494733
                                Enl. uppgift så är gurun nöjd med både materialet och resultatet så här långt,fortsättning följer...
                                // Bokis

(nu även med biskvier!)

Kommentar

Arbetssätt...