Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Hej Kay och Lars, tack för intresset och tråden, den verkar hålla bra men om jag får slut
då hör jag av mig. Det är 70 mm jackofoam som jag köpt. Mycket lättare att skära och känns både starkare och segare än byggmax som jag använt till tidigare byggen.
Har inte slipat så mycket på det nya materialet ännu men tidigare erfarenhet så blev resultatet bättre med lätt hand, grövre papper och slipa i en riktning i taget.
Det blir riktigt häftigt eller mäktigt kanske är rätta ordet, har praktiserat byggmetoden tidigare till mindre Viggen o Lansen. Det är skoj att bygga på det sättet...
Hej Roffe, jo jag har ivrigt följt Era byggtrådar på både Viggen o Lansen, de blev fina. Nu har jag slagit i taket, takhöjden är 2,7 längden och när den är färdig blir 3.09 meter utan pitotrör och 3,26 med röret.
Joel fick låna några kopior på fullskalaritningar som nu är omskalade till 1:5
Kul att se ett extremt bygge, blir kul att se det växa fram. Jag ser att du har fler hobbisar, skytte, både gevär och båge precis som jag.
Skall du bygga landställen i exakt skala eller blir det endast benen som blir i skala?
Kämpa på
DS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.
Hej Kenneth, kul att då gillar tråden och man skall ha många hobbisar, synd att inte man har fler timmar på dygnet bara.
Det blir nog en typ semiskala med elektrisk drift DC motor med växel. Luft brukar bara krångla och hydraulik funkar bra men blir kladdigt vid läckage.
Joel skall bygga landningställen men vi har inte kommit in på detaljerna ännu. Vi är fyra som bygger och vi håller på olika delar av projektet.
Det blev en sektion till innan sängen igår kväll.
Urtagningen med alla mallar är nu färdiga, det var en del pyssel med att fundera ut urskärningen för reverseringshålen och utloppskonan. Bakre sektionen och vingroten skall plankas med balsa för att få ut den komplexa formen som är omöjlig att skära till.
Vingprofilen skall senare skäras ur kroppen när mallarna till vingen är färdiga.
Vingen kommer stickas rakt genom kroppen för att få bästa hållfasthet.
Då är prototypen för kroppen färdig fattas bara riktigt tillverkning.
Kommentar