Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Hej Kay, det går inte skicka privat meddelande till dig. Kan du maila mig på gunnar.astrom@xyleminc.com
så kan jag skicka mina kontaktuppgifter.
Mvh
Gunnar
Tack Kay för tråden, den kom med snigelposten i fredags. Skall prova mig fram med tråden samt prova den rostfria som Jonas rekommenderat.
Det blir ett bord med vertikal och horisontal skärning och en handbåge.
Jag har köpt ett 30 A fartreglage för borstade motorer hoppas det skall räcka till.
Kjell har hittat ett bord som skall byggas om till skärbord och jag har kommit en bit på MBS Viggen, nu kan se kurvorna riktigt, blir bra hjälp när byggningen börjar.
Men Gunnar, gräsklipparn, ska du använda den till fintrimmning av frigoliten?
Bygg på, vi väntar med spänning. Hoppas den blir färdig till Östersundsträffen.
Nu är skärbågen byggd och provad, skärbord med vertikal och horisontell tråd snart färdigt.
Provade med tråden från Kay och den funkade perfekt tillsammans med DC fartreglage, servostestare och 12V batteri.
Fartreglaget gör det enkelt att styra tempen på tråden. Har kört några provbitar, jädrans kul att skära.
Nu är bordet färdigt och en första provbit är utskuren. Den Styofoam jag använt i provet är XPS200 50mm tjock och lite mer skadar inte. Nu skall jag försöka få tag på Sundolitt XPS250 70mm som tyvärr inte finns i Sundsvall.
Nu har jag fått tag på en foam som funkar bättre. Det växer långsamt fram en bit i taget.
Invändigt skall det skäras ut senare för att behålla styrkan. det blir nya mallar för det.
Följer med intresse, då min nästa modell skall bli av foam pga att jag mår så dåligt av balsan när jag bygger(Balsa Allergi?), så därför tar jag emot all info jag ser i ditt bygge.
Känns också som om det blir lättare att få till komplexa former med denna metod, det tråkiga verkar vara all slipning som väntas när delarna är monterade, men det kanske går lättare än jag tror?
Kämpa på
DS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.
Vilken rosa XPS cellplast är det som funkar bra för dig?
Jag använde Jackon för tre år sen. Den gick bra att skära med brytbladskniv men var jobbig att slipa. Slippappret måste vara vasst och slipmjölet fyllde upp strukturen i finare papper, 120-240 korn. Efter många pappersbyten blev det bra ändå...
Kommentar