Top Flite P51D 1/5. No ARF assembly

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zkeeter
    • mar 2008
    • 283

Vet du vad....
    Fortsätt där du är!!!
    Förstår att det känns tungt att en massa arbete på tråden har försvunnit och det är surt det.
    Men vi uppskattar det som är kvar av tråden och det som komma skall!
    :fans:
    Det ordnar sig med blommor bara käringa dör....
    -----------------------------------------------
    MFK Skvadern Sundsvall.

Kommentar

• Ompa
      • aug 2006
      • 2961

Tack för det Zkeeter, då kör jag på från där jag är nu istället :pcguru:
      Modellflyg
      En Stört-skön hobby
      :crazy_pilot:
      //Tomas//

Kommentar

• Zkeeter
        • mar 2008
        • 283

Tack!!!:thumbup:
        Det ordnar sig med blommor bara käringa dör....
        -----------------------------------------------
        MFK Skvadern Sundsvall.

Kommentar

• Lelle
          • aug 2007
          • 1472

Ursprungligen postat av Ompa
          Jisses, hela planknings arbetet borta plus allt jobb som jag gjort inuti vingen inklusive mitt gjutförsök är ju borta :(

Ja inte kommer jag att lägga upp allt det engång till, tror jag iaf.
          Möjligen att jag tar mig i kragen och gör en kort sammanfattning på vad som gjorts.

Hur som helst är nu vingen helt plankad på Mustangen, den ska slipas lite nu innan jag fortsätter jobba med montage av klaff och skevroder.

Håller ju på och exprimenterar lite med rätt skala look på klafarnas framkant och upphängning i vingen. :lollypop:
          Håller med dej Ompa. Jag tänker inte heller lägga upp allt matriel en gång till!!:(
          /Lelle

Kommentar

• Ompa
            • aug 2006
            • 2961

Nä, har det kraschat så har det. Bättre att lägga energin på byggandet, i mitt fall iaf.
            Speciellt nu när det antagligen kommer bli ännu tightare med byggtid då det stundar husvagnsliv i något år eller så framöver. Fick besked om att det blir väg jobb i Västerås eller järnvägs jobb i Trollhättan som står på tur. I vilket fall så är det 4dagar i veckan som man får bo i husvagn.
            Hoppas personligen på Västerås då jag har släkt där och det är bra väg mellan jobbet och hemmet.
            Modellflyg
            En Stört-skön hobby
            //Tomas//

Kommentar

• Lelle
              • aug 2007
              • 1472

Å jäklar!
              Det blir tufft om du ska åka till Trollhättan. Jag har själv levt husvagnsliv när jag var i entreprenadgemet, och då jobbade vi på lördagar också. Blev inte mycket tid över till annat. När vi var klara i Köping så skulle vi skjuta ut en bergrum i Norrköping, 2 år, men då fick det vara nog. Sa upp mej på stående fot. Det var naturligvis lättare då när det fanns mycket jobb att välja på.

Hoppas att det blir Västerås för din del.
              /Lelle

Kommentar

• Ompa
                • aug 2006
                • 2961

Blir kvar hemma några veckor till som det verkar. Diverse överklagande på byggplatser och försenade byggstarter medför allehanda skitjobb åt kommunen istället.
                Fått nys om ett vägbygge mellan Norrköping & Söderköping som jag är ruskigt sugen att åka på. Får hoppas att deras platschef har bättre på fötterna innför den byggstarten.

Till Mustangen då. Jo det har varit lite tunt med byggandet dom senaste två veckorna. Mest för att det pågår viss renovering av ungarnas rum :banghead:
                Men idag var jag ute och planerade mitt fortsatta byggande. Imorgon tänker jag köra vidare med vingen och då påbörja byggandet av vingspetsarna. Troligtvis kommer jag nog också köra igång byggandet av kroppen. Men innan det sätter fart på allvar ska jag göra klart klaffarna och skevrodren till 100%. Men för att få lite mer sprutt på bygget tänkte jag som sagt så smått börja bygga på kroppen.
                Uppdateringar med bilder torde komma till helgen. Kameran är just nu med stora grabben på skolreportage och väntas hem i morgon :secruity:
                Modellflyg
                En Stört-skön hobby
                //Tomas//

Kommentar

• taygher
                  • jun 2006
                  • 735

We're waiting... :dancing2:
                  Flyg lågt och fort!

Mvh, Lars Westin

Kommentar

• Ompa
                    • aug 2006
                    • 2961

It´s coming :addpics:
                    Modellflyg
                    En Stört-skön hobby
                    //Tomas//

Kommentar

• matbos
                      • jul 2008
                      • 1444

:lollypop:Bra
                      /Matte
                      :captain:Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

Kommentar

• ChristerL
                        • maj 2006
                        • 1228

Ursprungligen postat av Ompa
                        Fått nys om ett vägbygge mellan Norrköping & Söderköping som jag är ruskigt sugen att åka på. Får hoppas att deras platschef har bättre på fötterna innför den byggstarten.
                        Det behövs!! Åkte den vägen igår, låg en stund efter en traktor som drog en segelbåt på släp. Den gick i 10 km/t.............
                        Och sen har du bara en timme till te.x. Nyköping. Kanske du kan va inneboende i Sweepers bygglokal och bygga om nätterna??!!

Min taktik också, börja pilla med annat när det går sakta eller är trist. Själv är jag gräsänkling i 4 byggkvällar/nätter nästa vecka!! :ridinghorse:
                        /Christer Landberg

Fw190D9
                        Fw190F2
                        Hawker Tempest Mk. V
                        S29C Tunnan

Kommentar

• Sweeper
                          • jun 2006
                          • 3961

Ja Norrköping låter ju trevligare.
                          Det finns nog plats i lokalen även för dig Tomas. :lollypop:

Göran
                          Sponsrad av MBS RC Models

Admin RC Scalebuilder siten

Kommentar

• Ompa
                            • aug 2006
                            • 2961

Ursprungligen postat av Sweeper
                            Ja Norrköping låter ju trevligare.
                            Det finns nog plats i lokalen även för dig Tomas. :lollypop:

Göran
                            Fastnade för den arbetsplatsen, och med närheten till Nyköping akn det mycket väl tänkas att man tar en tur vid tillfälle. Så nu gäller det att det blir en maskinbeställning inom kort så man får komma dit

Har varit i min hobbylokal i kväll och slipat vinge samt limmat ihop delarna till vingspetsarna. Tänker limma dessa på vingen i morgon och sedan fortsätta slipa :dance3:
                            Modellflyg
                            En Stört-skön hobby
                            //Tomas//

Kommentar

• Sweeper
                              • jun 2006
                              • 3961

Du är så hjärtligt välkommen!

Slipa....det som är så.......skoj......:sarcastic::sarcastic:

Göran
                              Sponsrad av MBS RC Models

Admin RC Scalebuilder siten

Kommentar

• Ompa
                                • aug 2006
                                • 2961

Nu är det dags med lite bilder på bygget.

Som nämnts tidigare så har jag ju plankat vingen, bytte ut originalplankningen mot betydfligt bättre balsa från MBS Models som har balsa av superkvalité. KAn starkt rekomenderas

Enda nackdelen var att egentligen behöde plankningsmaterialet vara något längre än just 1m så jag slapp skarva. Men jag gjorde skarven på det partiet som hamnar inuti kroppen. Blev en aning knepig böj i skarven som jag spacklade ut med "Lelles special spackel"
                                Dvs att man mixar Z-Poxy finishing recin med microballonger till lämplig konsistens. Trodde att detta skulle bli fruktansvärt tungslipat, men tji. Visst, det är inte lika lättslipat som vanligt finspackel, men det gick långt över förväntan :lollypop:
                                Bifogade filer
                                Modellflyg
                                En Stört-skön hobby
                                //Tomas//

Kommentar

Arbetssätt...