Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Det lutar åt det här hållet. Kallbockning runt lämpligt föremål medan röret är fyllt av blästersand.
Göran
Tja, jag är inte så slängd i metalurgi, men det jag har hört av andra i liknande situationer så tror även jag att det verkar vara det bättre alternativet med kallbockning och röret fyllt av blästersand :crazy_pilot:
Kör hårt Göran :lollypop:
Modellflyg En Stört-skön hobby:crazy_pilot:
//Tomas//
Dags att se till så att rätt delar snurrar på rätt sätt när stället är slutmonterat.
Delvis ihopmonterat.
Ihopplockat provisoriskt.
Snedstöttor fastlödda på stället.
Nu skall jag bara klura ut hur man räknar ut vilken styrka jag skall ha på fjädrarna för huvudställen respektive nosstället och vart man kan köpa sådana.:stupido2:
God morgon Lars....ja, det vete farao om det är morgon eftersom jag fick sparka tuppen i rumpan så han började gala.....eller vänta lite.....det var ju tjejen som sparkade till mig så att jag skulle stiga upp.:sarcastic::sarcastic::sarcastic:
Det är ett ömsesidigt nöje att se delarna växa fram och det är ett rent nöje att diskutera lösningar på problemen som dyker upp med er pågar!:thumbup::thumbup:
F9 skall vara något högre än F10.
Topparna på F9 och F10 kommer att bilda ovankant på pylonen på vilken vingen kommer att ligga. Och eftersom vingens anfallsvinkel är väldigt kraftig uppåt i framkanten på det här flygplanet så måste F9 vara högre än F10. Så det är precis som det skall vara.
Jag fick ett tips av en på jobbet idag om att varför inte prova mig fram. Han menade på att slaget på stötdämpningen är inte stort. Och därför kan det vara svårt att avgöra vad för fjädrar som jag skall ha. Så jag åkte iväg och köpte 3 olika dimensioner på fjädrar. De passar i varandra och därigenom kan jag laborera ganska mycket så att jag får en bra inställning.
Jag svarvade till ett par brickor av tunn teflon som jag lade där metall kommer att glida mot metall.
Därefter så kapade jag till en fjäderlängd, pressade in den på plats och spärrade den med den tvärsgående pianotråden. Fjädringen löser inte ut förren jag placerar 6 kg vikt på ställbenet. Det går att göra den ännu hårdare genom att trycka i en mindre fjäder innanför den som redan sitter på plats.
Bilderna fungerade precis för mig. Men det kan förekomma en del störningar under den här helgen/tiden då det pågår en serverflytt av RC Scalebuilder. Jag länkar mina bilder från den siten.
Kommentar