Catalina skala 1/8, design Sturla Snorresson
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
-

Då är även skrovet klarlackat och skall bara torka innan jag kan fortsätta lasta in alla grejorna som skall finnas i kärran.

GöranKommentar
-

Då skall skrovet gasa av sig ett dygn eller två.
GöranKommentar
-
Hur snygg blir denna på en skala 1-10??? 15 minst.....Kommentar
-
Kommentar
-
Blir mycket snyggt bygge. Det var kul att träffa dig och prata lite vid Södertälje träffen. Hon är stor. Kul med alla fungerande detaljer som uppfällbara ving pontoner. För att inte tala om landnigställen. Kommer bli en show stopper på dom meetings du kommer flyga på framöver.. Helt klart. .
Keep up the good work. 😊
Skickat från min GT-I9506 via TapatalkKommentar
-
Tack Peter!Blir mycket snyggt bygge. Det var kul att träffa dig och prata lite vid Södertälje träffen. Hon är stor. Kul med alla fungerande detaljer som uppfällbara ving pontoner. För att inte tala om landnigställen. Kommer bli en show stopper på dom meetings du kommer flyga på framöver.. Helt klart. .
Keep up the good work.
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Det var väldigt trevligt att träffas.
GöranKommentar
-

Dags att stoppa tillbaka nosstället...igen...förhoppningsvis är det sista gången som jag behöver göra det....denna gång...
GöranKommentar
-
Tjusiga bygget!
Pga detta och alla andra byggen som pågår här så åkte min Piper Cherokee upp på bordet igen igår och så klädde jag kroppen 75% klart, i ett sträck. Gör det sista idag. Blir en kopia på ett lokalt flyg. Bra med inspirationskällor. ;-)www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Tack Mikael!
Suveränt att höra att du är nära att få din Piper klar!
GöranKommentar
-

Hållaren till luck/ställ/annat-manövrerings-mojäng-mackapären.

Nu skall jag bara bestämma mig var jag vill ha mottagaren. När det är gjort skall jag koppla in tryckluftsslangarna och servobatterikablarna till innerluckan och sedan är jag klar med den här delen av skrovet.
Därefter kan jag återvända till nosstället.
GöranKommentar
-
Kommentar
-

Mer inkopplat och jag börjar närma mig nosstället.
GöranKommentar
-

Det högra stället är inkopplat och fungerar som det skall.
GöranKommentar

Kommentar