Rangevideo flygande vinge
Kollaps
X
-
Trevlig filmsnutt Defuncta
verkar ju flyga finfint 
Ps. kommer du på träffen i helgen i Uppsala eller bor du för långt bort?
MVH / KajakenKommentar
-
Kommentar
-
På 3dje flygturen så blev det haveri :( Skulle starta med bungeen men efter några försök så konstaterade jag att gräset var lite för högt så planet fick inte upp någon fart, sen gick nyckel ringen som man hakar i planet sönder. Då provade jag att kasta, skulle inte gjort detta... Slutade iaf att den landade med full kraft på vänster vingtipp, kolfiber stripen släppte från vingen och ving tippen ifrån slutet på rodret till spetsen blev helt böjd som en banan typ. Kanska mosad med andra ord.
Hur ska man lösa detta, har hört att ånga kan funka stämmer detta? Eller ska jag bara limma dit kolfiber stripen och förstärka stället men ett par extra stripe?
mvh DefunctaKommentar
-
Kan du ta lite bilder?
Det går relativt enkelt att forma tillbaka EPO. Sök på elapor soup: https://www.google.se/search?q=selap...w=1174&bih=825
När man startar vid högt gräs så kan du med fördel stå upp och hålla modellen över gräset när du startar.Kommentar
-
Ska kolla upp detta, och ska prova hålla modellen över gräset nästa gång... Det syns inte så mycket på bild, om du tänker dig att vingen påminner lite om en bixler med lätt uppböjd spets. Båda kolfiber stripen knäcktes, men jävlar va stryk denna modellen kan ta. Var förvånad att vingen inte knäcktes rakt av...Kan du ta lite bilder?
Det går relativt enkelt att forma tillbaka EPO. Sök på elapor soup: https://www.google.se/search?q=selap...w=1174&bih=825
När man startar vid högt gräs så kan du med fördel stå upp och hålla modellen över gräset när du startar.Kommentar
-
De va de jag gjorde, men den vred sig liksom lite fel. Försökte några gånger men sen märkte jag att den inte ville bli helt återställd... Tror ni att de kommer fungera eller ska man beställa ny vinge?Kommentar
-
Jag skulle nog försöka räta ut vinge till ursprungligt riktigt läge/form. Om det jag ser på bilderna är så illa som i verkligheten så kan det nog påverka flygprestandan.Kommentar
-
Men ge inte upp, vingen verkar vara i rätt så bra skick ändå. Jag har sett högar av EPO uträtade och limmade till ursprungsform.
Bara att fortsätta med hett vatten och sked för att massera vingen till rätt form igen. Du kommer nog att få leva med sk alligator skin (bubblig yta) även om det mesta kan slätas ut med sked.Kommentar

Kommentar