Jag har inte hittat något som säger emot att jag kan annonsera mitt anropsnamn via OSD. Amatörradio är inte begränsat till prat-radio.
Drönare stoppar flygtrafiken
Kollaps
X
-
När kommer en liknande app. till Sverige så alla vet var man får flyga?
Inte bara runt flygplatser som transportstyrelsens karta utan dessutom nationalparker, tillfälliga restriktioner m.m. och annan viktig information om UAS.
/IngemarKommentar
-
Typ sån här?
i får inte flyga i ctrl zoner tex, eller reglerade zoner.. är det 0-? så är vårt flyg ine tillåtet..Kommentar
-
Utan att ha följt upp det. Det är hetsjakt på dessa drönare idag, de vill väl tvinga in en lag som stoppar hela hobbyn. Jag är säker på att det tidigare flugits radiostyrda modeller i närheten av Bromma.
S
Tyckte någon nämnde att de skulle lägga ner Bromma, när blir det av?Kommentar
-
Kommentar
-
Å andra sidan blir det nog en rätt teoretisk begränsning eftersom de aldrig kommer lägga resurser på att jaga drönarpiloter så länge man flyger vettigt.Kommentar
-
På Aftonbladet stod det att dom flög över Bromma vilket är förståeligt att dom stängde ner. Dom lär inte ha stängt ner om det var inom CTR fast långt bort Annars lär dom aldrig kunna ha öppet då folk flyger på ängar runt Stockholm och ahr gjort massvis med år. Bromma CTR är jue väldigt stort område.
Själv bor jag på gränsen så har iaf alternativ till flygställen utanför CTR.Kommentar
-
-
Rätt bra idé även om man kunde önska att det inte behövts. Det borde bli körkörtskrav på drönare. Så skulle bo som är seriösa slippa de som inte är det.Kommentar
-
Det är lika svårt att att få onyktra förare att inte ge sig ut i trafiken som att förbjuda idioter med "drönare" att flyga på olämpliga platser. Det handlar ju egentligen inte om drönare eller vad man nu vill kalla flygetygen.
Ett radiostyrt flygplan kontrollerat av en idiot exempelvis utanför Bromma flygplats hade ju skapat samma rubriker.
Och här ser man ett tydligt exempel på varför det är livsavgörande för vår hobby att vi strikt håller på att flygning inom synhåll är den verksamhet vi bedriver. Dessa regler är kristallklara och kan vara det som räddar vår hobby undan restriktioner.Ove (AM) NielsenKommentar

Kommentar