FrSKY TARANIS

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • High Five
    • aug 2013
    • 220

Från USA:
    Aloft Hobbies offers top quality RC aircraft and radio gear with very reasonable pricing, fast shipping, and full service to backup our products. We are very loyal to our customers!

Eller Storbrittanien

edit:
    Eller om du kan kinesiska:
    Senast redigerad av High Five; 2013-12-19, 19:07.

Kommentar

• simonarvestrand
      • jan 2012
      • 3850

Det är inget konstigt med brytarna så egentligen kan du köpa den på elfa eller vilken elektronikfirma som helst.
      det enda som är icke standard är kontakten som sitter på men lätt att löda om .
      ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
      |FPV STUFF|
      |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
      |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
      | DJI Inspire 1 |
      |TERMIK OCH HANG |
      |
      Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
      |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• UPJ
        • aug 2011
        • 46

Kjell ?

http://www.kjell.com/sortiment/el/el...5a-250v-p36014

//Uffe

Kommentar

• dvogonen
          • jul 2012
          • 491

Det enda trista med att köpa på exempelvis KjelloCo är att de inte har switchar med platta skaft.

t9hobbysports har originalbrytarna billigt, så det är väl bästa alternativet . Men det blir frakt från England på det.

Om man letar på eBay brukar man kunna hitta nästan identiska brytare från Kina. Här är ett exempel för 2 dollar med frakt:
          Buy and sell electronics, cars, fashion apparel, collectibles, sporting goods, digital cameras, baby items, coupons, and everything else on eBay, the world's online marketplace

Kommentar

• High Five
            • aug 2013
            • 220

Ursprungligen postat av dvogonen
            t9hobbysports har originalbrytarna billigt, så det är väl bästa alternativet . Men det blir frakt från England på det.
            Samtliga tre alternativ jag länkade är orginaldelar.

Kommentar

• thoabr
              • nov 2006
              • 220

Fick mail att Taranis fanns på H.k Beställde 1 st då fanns det 10. Imorse var det -3

Thomas

Kommentar

• UPJ
                • aug 2011
                • 46

Ursprungligen postat av Prickskytt
                Vart får man tag i reservdelar till Taranisen? Lyckades klanta mig i dag, la den i boxen och glömde låsen, tog aluväskan och gick mot bilen. Sändaren ramlade förstås i backen och brytaren SG gick åt fanders. Vart kan man köpa en sådan?
                Vi får inte glömma Conrads.

//Uffe

Kommentar

• Prickskytt
                  • mar 2013
                  • 21

Beställde några av varje sort från T9, så har man några i reserv.

Kommentar

• McRegor
                    • maj 2006
                    • 7942

Har faktiskt aldrig (hittills) lyckats knäcka switchar eller annat på mina sändare trots en tämligen lång och stundtals intensiv "försöks-period"...
                    Är det så att det är sämre kvalitet numera eller kan det vara så att grejorna i många fall är såpass billiga att man kanske inte är lika försiktig som många av oss är när det gäller att hantera lite dyrare grejor... Tycker mig ha sett flera exempel i dessa spalter än just denna Taranis men det är möjligt att de flesta fallen gällt Turnigy 9X - och då kan ju prisbilden på sändaren spela in.
                    Ursäkta att det blev lite off topic men det var ju trots allt en Taranis det gällde denna gång. Är bara lite nyfiken eftersom jag som sagt aldrig råkat ut för detta....
                    Roger

Kommentar

• Prickskytt
                      • mar 2013
                      • 21

Kan bara svara av egen erfarenhet, jag brukar inte ha sönder mina grejer men nu när jag var och flög blev det mörkt innan jag var klar och packade ihop. Jag har inte haft någon väska till sändaren förut utan den har fått åka med löst(det borde hänt en olycka då kan man tycka). Nu när jag skaffade Taranisen så fick jag med den fina aluminiumväskan och när jag hade flygit färdigt packade jag ihop och börjar bära till bilen, när jag tar sändarväskan så upptäcker jag att jag glömt att stänga snäpplåsen och väskan går upp. Sändaren flyger rakt ner i trägolvet och och en brytare går av. Jag tror inte det finns någon sändare av något märke som kommer att klara detta fall... men nu när olyckan har varit framme så är jag glad att delarna är billig

Kommentar

• McRegor
                        • maj 2006
                        • 7942

Jodå - misstag gör vi nog lite till mans och nog har även mina sändare fått känns på sådant under alla åren jag flugit men sändaren har hållit alla gånger. Nu tänkte jag nog inte mest på dig Prickskytt men det var ditt inlägg som triggade mig att ställa frågan. Men det kan ju vara så enkelt som att det är sämre kvalitet på brytarna också numera. Var det metall eller kromad plast i din brytare ?
                        Roger

Kommentar

• simonarvestrand
                          • jan 2012
                          • 3850

Kvaliteten på själva brytarna anser inte jag är något fel på, det är standard brytare som används till allt möjligt,
                          igen kromad plast.
                          Det enda jag kan klaga på när det gäller brytarna har egentligen inte med brytarna att göra utan kretskortet den sitter på som i min var dåligt lött , med den kunskap jag har så misstänker jag att för låg värme använts vid lödningen.

/edit

Brytarna liknar denna (dock längre arm ), svårt att se skillnad på en av elfas och den som är monterad i taranis
                          https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa...5-32&toc=20427
                          ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
                          |FPV STUFF|
                          |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
                          |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
                          | DJI Inspire 1 |
                          |TERMIK OCH HANG |
                          |
                          Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
                          |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• Prickskytt
                            • mar 2013
                            • 21

Brytaren är av metall, men den fick en sådan kraftig smäll så att det var inte bra vippan som gick av utan brytaren kan men peta fram och tillbaka utan klick. Som tur är tar det 1min att ändra till en annan brytare i inställningarna tills man får reservdelar.

Kommentar

• dvogonen
                              • jul 2012
                              • 491

Ja, är det något det finns gott om på Taranisen, så är det brytare. Rena igelkotten.

Volare necesse est, vivere non est necesse.

Kommentar

• UPJ
                                • aug 2011
                                • 46

Måste vara dålig kvalitet för nu har min SD-brytare också gått sönder.
                                Visserligen tappade jag den från en meter men ändå. Lite ska den väl tåla.
                                Skojar bara. Flygkompisen Anders hade en hel låda med nya brytare hemma så bytet
                                fixades samma dag.

Tack Anders

//Uffe

Kommentar

Arbetssätt...