FrSKY TARANIS

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peter_L

• feb 2013
    • 179

Aloft var snabba att skicka. Redan efter några timmar fick jag ett spårbart kollinummer, och nu ligger min brytare i Oakland. T9 är lika snabba, mina mottagare som jag beställde i veckan ligger redan på ica och väntar på mig. PyramidModels där jag beställde Spektrummodulen är inte lika snabba. Det tog ganska precis en vecka inna dom fick iväg paketet. Känns som en evighet när man är bortskämd med att andra hobbyhandlare skickar inom några timmar.

Snabba handlare är förresten också våra svenska RcFlight och RCtech, men ingen av dom hade det jag skulle ha, annars hade jag köpt där.

Kommentar

• Halcon
      • jun 2006
      • 512

Aloft är mycket bra, har handlat av dem ett par gånger nu. Snabb frakt, snyggt förpackat, fick t.o.m en Snickers en gång med i sändningen!

Kommentar

• Deep Purple
        • okt 2007
        • 268

Ursprungligen postat av Elflygarn
        Robotbirds är bra, har handlat från dem ett par gånger.

När det gäller laddning av Taranis så funkar vilken 12V DC-källa som helst, kolla bara att polariteten är rätt. Jag har laddat min med 3-4 olika transformatorer jag haft liggande.

Dessutom har ju FrSky haft den goda smaken att sätta dit en kontakt av standarddimension, till skillnad från Headplay, som använder en helt j-la konstig dimension på sin laddkontakt.
        En vecka tog det att få min taranis från Robotbirds, det blev utkörning till mitt arbete idag

Vilken 12v DC källa som helst, Mah spelar ingen roll ?
        Jag hade en 12volt 1,0amp, innebär det att den laddar med 1,0amp ? eller anpassar kretsen inuti laddströmmen ?

500mah 13volt står det på den jag fick med, med engelsk kontakt

Kommentar

• dvogonen
          • jul 2012
          • 491

Laddaren är inbyggd i radion. Det är ingen bra idé att använda en svagare strömkälla än originalet, eftersom den säkert är så klen som det går att komma undan med. Men en med mer kapacitet skadar ingenting. Radion kommer dock inte att ladda snabbare. Ett bilbatteri har i sammanhanget en ofantlig mycket högre kapacitet och det går det ju bra att ladda ifrån.

Kommentar

• Elflygarn
            • jun 2008
            • 291

Nån som vet var man kan få tag på L9R-mottagare? (Jag kan också googla, men jag menar alltså pålitlig leverantör som inte tar tre veckor.)

Jag har lagt en beställning på en på getfpv, men de får inte in den förrän om 2 veckor. Skulle behöva ett par till, och vill inte vänta om det går att få dem snabbare.

Kommentar

• Deep Purple
              • okt 2007
              • 268

Ursprungligen postat av dvogonen
              Laddaren är inbyggd i radion. Det är ingen bra idé att använda en svagare strömkälla än originalet, eftersom den säkert är så klen som det går att komma undan med. Men en med mer kapacitet skadar ingenting. Radion kommer dock inte att ladda snabbare. Ett bilbatteri har i sammanhanget en ofantlig mycket högre kapacitet och det går det ju bra att ladda ifrån.
              Tack då hajar jag laddningen

Kommentar

• Peter_L

• feb 2013
                • 179

Nu har jag uppdaterat sändaren till 2.0 och installerat nyaste openTX Companion. Monterade min nya 6-lägesswitch och vibratorn. Vibratorn hittade jag hur man aktiverar i inställningarna, men var tusan talar man om att det sitter en 6-lägesswitch? Nån som vet?

Kommentar

• theailer
                  • okt 2010
                  • 291

Den bör väl fungera utan inställningar? Prova att välja potten som du har ersatt i mixningen.

Kommentar

• Peter_L

• feb 2013
                    • 179

Hittade var man ställde in switchen. Det fanns en ny sida under hardware där man talade om att ena potten var en multipos switch. Sen var det bara att kalibrera den.

Kommentar

• theailer
                      • okt 2010
                      • 291

Gött

Kommentar

• Halcon
                        • jun 2006
                        • 512

Varken T9 eller aloft har dem ens i sitt sortiment ännu och hos bolt är det fortfarande preorder så du får nog lugnt vänta ett tag till.

Ursprungligen postat av Elflygarn
                        Nån som vet var man kan få tag på L9R-mottagare? (Jag kan också googla, men jag menar alltså pålitlig leverantör som inte tar tre veckor.)

Jag har lagt en beställning på en på getfpv, men de får inte in den förrän om 2 veckor. Skulle behöva ett par till, och vill inte vänta om det går att få dem snabbare.

Kommentar

• Flahultarn

• jan 2012
                          • 489

Ursprungligen postat av Halcon
                          Varken T9 eller aloft har dem ens i sitt sortiment ännu och hos bolt är det fortfarande preorder så du får nog lugnt vänta ett tag till.
                          Är Bolt helt nya eller? Sajten verkar vara minst sagt tom, förutom RxTx-benet i menyn...

Kommentar

• Peter_L

• feb 2013
                            • 179

Ursprungligen postat av High Five
                            Men läs reviews av deras kunder först, alla är inte nöjda och jag är också tveksam till att installera den pga att den är väldigt trög.
                            Efter att ha monterat brytaren så måste jag hålla med, den är lite väl trög när den sitter på plats. Märkligt, den kändes inte så väldigt trög när man hade den lös i handen.
                            Får kolla om jag hittar en något större ratt så blir det nog bra.

Kommentar

• Peter_L

• feb 2013
                              • 179

Och nu kom det ytterligare en uppdatering. 2.0.1 heter den. Det kom även en uppdatering till Companion, så nu kraschar inte den när man ska flasha firmwaren till radion. Den förra gjorde det, åtminstone för mig, så jag fick kopiera firmwaren till sd-kortet och flasha därifrån. Men nu funkar det som sagt som det ska.

Kommentar

• dvogonen
                                • jul 2012
                                • 491

Ursprungligen postat av Peter_L
                                Och nu kom det ytterligare en uppdatering. 2.0.1 heter den. Det kom även en uppdatering till Companion, så nu kraschar inte den när man ska flasha firmwaren till radion. Den förra gjorde det, åtminstone för mig, så jag fick kopiera firmwaren till sd-kortet och flasha därifrån. Men nu funkar det som sagt som det ska.
                                Det kommer med all säkerhet att komma fler uppdateringar av både Companion och OpenTX inom den närmsta veckan. Det är dock inte nödvändigt att ladda ned allihop. Hitintills är det ingen som har rapporterat några farliga fel, mest irriterande småsaker. Svårigheten att kommunicera med radion är väl kanske det värsta. Det verkar som om byte till 2.0.1 både i radion och datorn löser detta.

Kommentar

Arbetssätt...