Ett gammalt projekt...Ziroli B-25J i skala 1:8
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kul att se.
Alltid en utmaning att komma på hur/ vad man tänkt i gamla projekt.
Ibland önskar man att man skrev dagbok.
Lycka till.
// Mats WFlygsmurfenKommentar
-
Tack Mats!
Som tur är har jag byggtråden på RCSCalebuilder.com och alla lagrade bilderna att använda för att friska upp minnet.
GöranKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Tack Lelle!
Jo, det är en hel del att klura ut och fixa, men det kommer att lösa sig.
GöranKommentar
-

Efter en del funderingar och studeranden så kom jag fram till att jag kommer att börja med att lägga till detaljer här på vingens framkant.

Och sedan blir det på det här stället...

Men först tillverkade jag ett par vingstöd. Jag måste kunna vända kärran upp och ned utan att skada detaljarbetet så det blev till att snickra ihop de här vaggorna. En för var sida om mittvingen och vingröret stoppar jag in i respektive vingers rörhål och sedan får rören ligga på sina respektive vaggor.
GöranKommentar
-
Jag måste lyfta runt planet....tyvärr....eftersom det inte finns mycket att använda som fäst/stödpunkter i för och akter.
Jag håller helt med dig om att det är rätt knepigt att vända tunga flygplan på byggbordet.
GöranKommentar
-

Dags att lägga till lite fler detaljer.

Det är alltid lite nervöst att såga hål i en modell som man började bygga på för 17 år sedan.....man vet knappt vad man kommer att hitta.

Den här lilla rackaren skall placeras i hålet. Den är framfräst ur en liten bit Chemiwood.

Bara för att underlätta det så fick den en omgång med sandpappret så den hade i alla fall en grundform innan jag limmade fast den i hålet.

Hör och häpna....den passade....

Sedan var det bara till att tillverka några passande bitar med FliteMetal som skall förses med lite nitar....när det är dags för nitandet.
GöranKommentar

Kommentar