Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Hej, har skaffat en 320 Pegasus och ska köra in den nu. Har du kört in din, och jag tänkte köra på metanol och 18% olja och 10% nit med ombordglöd. Glöd går in från halvgas och ner till tomgång. Tror det blir bra, och skratta inte nu jag som kört jettar i 19 år har nu hör och häpna skaffat en 1/4 Super Cub, men man lär så länge man lever.
Ska försöka komma till Ope men ska också operera ett öga 3 dar före så vi får se hur det går.
Mvh
Matti
det där blir en läcker kombination! Bra motoreffekt och stora bush-hjul. Full klaff och det blir en riktig STOL-kärra.
Jag har kört min motor i bänk. Den kommer också att få gå på 80/20 metanol men jag har konverterat till tändsystem istället för ombord-glöd. Hade från början planer på att bensinkonvertera men är lite feg - den kommer då att gå varmare och för att det skall vara någon större vits skulle jag i så fall vilja köra på mycket mindre oljeinblandning. Har testat det på en OS 50 cc Twin och då gav en vevstake upp. Vill inte riskera det på en Pegasus...
Hoppas ögonop går smidigt och att du kan komma upp till Östersundsträffen!
Hej, jo håller på att förlänga avgasrören och dra ihop dom 2 och 2 och 2 slutrör rakt ner ungefär som fullskala maskinerna. Tanken är som du har sett en vass STOL-maskin, testar 1 säsong och kollar om det blir bra eller så ändrar jag där det behövs.Motorkåpa och pontoner kommer också att klargöras.
Mvh
Matti
Snyggt jobbat, både Matti och Kjell. Härligt att se byggivern gro och att ni storsatsar på nästa Östersundsträff.
Jag ska hämta formen till Cub-1:4 kåpan nästa vecka för vidare leverans till Ö-sund. Sedan kan ni gjuta noskåpor och dona efter behag.
Kommentar