Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Grymt snyggt bygge måste jag säga. :thumbup:
J21 har alltid varit en stor favorit.
Såg i början av tråden att du har latexhandskar när du jobbar med epoxi.
Släng dom!!! Använd vinyl istället. Finns på dom flesta vårdmottagningar ;-)
Fick veta att latex är nästan värre än att inte ha några handskar alls.
Klart allergiframkallande.
Broddarn! är det verkligen så med epoxy och latex? ska kolla upp det, tack för varningen i alla fall, vi ska ju vara rädda om varandra,
Är hemma för vård av barn och försöker få lite gjort,
stabben kan jag inte göra mer på förrän det är dags att passa in bommar och fenor, har ej bestämt vilket servo det ska bli till höjdrodret,
Bifogade filer
MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:
Jo det är nog så illa har jag förstått. När man jobbar med epoxi så är inte frågan om, utan när man får allergi.
Kommer inte ihåg riktigt var jag fått uppgifterna ifrån men det var iaf nån som var insatt i saken.
Läckert bygge :lollypop:
Halloj! Så här har man förklarat för mig med epoxiallergi ”jobbar med det” Det är olika hur mycket man tål, om man jämför sig med en burk och fyller den med ämnet tills det rinner över, då utbryter allergin. Så det är från person till person hur mycket man tål ”hur stor burken är”. En del får aldrig allergi, men har man någon annan form allergi så ska man akta sig extra noga för epoxy
Micke A
Tack för era komentarer, dom uppskattas!
Fredrik! du är välkommen, ni andra forum besökare också för den delen när ni har vägarna förbi Ö-vik
Sitter med förkylning och orkar inte göra så mycket, har dock ritat lite på vingspetsarna, profilen i vingroten är ju redan bestämd men i spetsen har jag valt att använda NACA 2414 som jag har bra erfarenhet av, 1,5 grad skränkning har jag ritat in,
Vingen ska plankas med 2mm balsa, funderar på om det behövs flera stödlister.
Vad tror ni om detta
Oj, nu var det länge sen jag var här inne, ser din fråga kanske lite väl sent. Om du har kvar stabben du gjöt, så ser du att det är 2st försänkningar i den, långt ut nära fenorna. Jag hade 2st små digitala lätta servon till höjdrodret som alltså satt i dessa försänkningar.
Kommentar