Saab j21r
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:Kommentar
-
Tack Daniel!
Tankarna ska sitta mellan kockpitt och motor ungefär i tyngdpunkten, bränslemängden är inte bestämd än men ca 2-2,5liter tror jag blir bra,
finns det färdiga tankar på marknaden som passar så blir det sådana annars får jag tillverka egnaMVH/Christer
-
Ok! anledningen varför jag frågar är för att jag planerar att ha ca 2.2 l bränsle i min viggen.. tänkt motor är jetcat p70 och den har ju inte lika hög bränsleförbrukning som kingtech:en... Men vad beräknar du att få för flygtid?Kommentar
-
Kingtech K80 tar 250 ml i min vid fullgas, med 2l bränsle skulle det innebära 8min flygtid om jag kör fullgas hela tiden, men 8kg dragkraft på 21:an är för mycket så det kommer inte bli så mycket fullgasflygning för min del, 8-10 minuters flygtid tycker jag är lagom.
Däremot med en Viggen kan man ju ligga på mer med gasen,
vet ej vad en P70 drar i minuten men om man gämför med min MW54 i turbotwinnen som tar ca 225ml/min och har ca 2,2 liter, så flyger jag lätt 8-10 min och landar och konstaterar att det är halva tanken kvar, men det är ju också en annan typ av flygmaskin.MVH/Christer
-
Provkörning av ställ!
Nu har ställ med tillhörande luckor provats på plats i maskinen, behövs bara några små justeringar, annars vart jag supernöjd:lollypop:
Nu kan jag plocka av ställ och luckor och börja planera sammanfogningen av mittenvinge, bakkroppar och stabbe:stupido2:
God Jul på er alla
Senast redigerad av Pekkala; 2009-12-23, 19:45.MVH/Christer
-
Ser ju ut som om det funkar, men jag får väl titta lite närmare på det i morgon.
Jag får väl önska alla en God Jul också fast det inte är min tråd.
/Lasse/Lasse
Modellflygare sedan 1952
Fullskalaflygare åren 1964-1978.
Har flugit motor: Saab Safir, Tiger Moth, Piper Colt, Auster A5, Super Cub.
Segel: Bergfalke, Pik5, L-Spatz 55, Mucha Standard,
Pirat, Astir, KA2B, Jantar Standard.Kommentar

Kommentar