Top Flite P51D 1/5. No ARF assembly
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Nu var du rolig, Kent. Näe, en gång med eget företag räcker för min del, men några kåpor kan vi nog göra ändå, eller vad tror du Ompa?:icon_pidu:"Att göra egna kåpor att sälja, hmmmmm.
Hermann/Andersson gjutteknik AB.
Det vore mumma det. Kan se framför mig hur Lelle och jag håvar in storkovan i vårt nya företag :sarcastic:"
Ställer mig genast i beställningskön till detta
eminenta bolag i blivande!:thumbup:
Vill också ha kåpor till min TF Mustang!
Mvh Kent/LelleKommentar
-
Kommentar
-
Ber verkligen om ursäkt Lelle, det var verkligen inte
meningen att vara "rolig" på ett ironiskt sätt
om det uppfattades så!:(
Mvh KentKommentar
-
Hej Kent.
Nu blev det nog en liten missuppfattning. Här finns absolut inget att be om ursäkt för. :icon_pidu:
Skickar ett mejl till dej./LelleKommentar
-
Smyger på med bygget av stabben, den är nu färdig plankad och jag håller som bäst på att slipa på framkanten så den får rätt form innan stabbens ytter spetsar limmas på plats och slipas till rätt form.
Trodde jag skulle komma så långt i dag, men igår rasade ett bromsok på gammel Volvon så det var bara till att dra på sig overallen och skruva på "Ture mjuk" så den blev laglig att framföra på stadens gator igen :lollypop:
Kastar upp några bilder i morgon på helgens allt för små framsteg...Kommentar
-
Du gör ett suveränt jobb Tomas!
Det är alltid bäst att låta saker och ting få den tid det behöver.
GöranKommentar
-
Tack för dom orden Göran. Bygget får gå i den takt det blir. Jag har inte bråttom att få modellen klar, utan bygger när tid finns. Visst hadde jag väll hoppats på en mer fartfylld byggstart, men nu blev det som det blev. Kommer fortsätta slipa på stabben lite senare i kväll och i morgon. Ska se om jag kan klämma ur några bilder från kameran lite senare under kvällen.Kommentar
-
Lite bilder från helgens arbete.
Klossarna till gångjärnen limmade på plats, samt plankningen klar.
Har också slipat ena halvan av stabbens framkant. Lite mer touch up på den innan den är till 100% belåtenhet. Fortsätter slipa i morgon och då hoppas jag också klossarna som ska blir ytterspetsarna kommer på plats.Kommentar
-
...and sanding i have
Och byggt lite, sen slipat igen.
Man nyser så gott efter en stunds slipande av balsa :sarcastic:
Idag så har jag således limmat dit stabbens spetsar/ändar, och hunnit slipa den ena. Ja till och med så mycket att jag får lägga på lite spackel dom sista 5mm längst bak på den jag slipade i kväll :blush:, lite för ivrig kanske...
Har också börjat bygga fenan. Denna konstruktion limmade jag med CA lim så nu har jag lite allergi känningar, men vad gör det? Idag tycker jag att det hänt lite mer än vanligt. Limfogarna ska efterlimmas innan plankning, och då tror jag nog att jag kör med vitlim.
Får se om det blir något gjort i morgon, står bilmek på schemat. Men slipa färdigt andra änden på stabben lär det nog bli, och med lite tur kanske jag hinner börja limma ihop skinnen till fenans plankning.Kommentar
-
Visst är det skoj att slipa? :icon_pidu::sarcastic:
GöranKommentar
-
Slipa lär nog bli en del av kryddan i det här bygget :sarcastic:
Kände mej lite konstig i morse efter ett slippass på andra vingspetsen (Stabbspetsen) Kliade som attan på huden över bröstkorgen och inuti hörselgångarna. Och självklart schysta nysattaker på det.
Aldrig känt detta förut när jag slipat men däremot när jag limmat med CA, vilket jag inte gjort idag :argh:
Kan det finnas symptomer på balsa allergi månne?? Ska hålla detta under uppsikt.
Jo jag gjorde ett pass i morse omkring 4.30 - 5.30. Slipade stabben klart så båda vingspetsar på den är nu till belåtenhet. Förstärka också limfogarna på fenan samt tillverka skinnen till plankningnen av fenan. Får se om jag hinner få dit plankningen på ena sidan i kväll, annars får det bli i morgon.Kommentar
-
Den här killen bygger en short solent i vardagsrummet och har fixat sig en filterfläkt på ett enkelt sätt
http://www.rcgroups.com/forums/attac...3&d=1140389178
Hoppas länken funkar.
Balsa allergi är nog inte svårare att få än någon annan allergi
Snyggt byggt och passa dig nu för att andas medans du slipar (eller använd mask)
Mvh Mats JMats Jonsson född 1971. Flugit RC sedan 1996 pysslade med friflygande gummimotormodeller före det.Kommentar

Kommentar