Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Dags att tillverka drivningen till luckorna. Tyvärr kommer utrymmet där drivningen skall sitta vara ganska trångt och min första idé om att använda servon fick skrotas. Men det går alltid att lösa med tryckluftscylindrar. Jag behöver dock använda två till varje lucka eftersom de är så pass små. De har kopplats samman till en liten bit aluminium som kommer att skruvas fast på stötstången från luckan.
Den första är klar för installation i modellen och den andra ligger och torkar.
Jag väntar på lite ventiler till nosställsluckorna. Under tiden så är det bara till att fortsätta med arbetet.
Eftersom motorackarna kommer att stå precis bakom cockpiten, så måste jag dra kablar upp till vingen. På samma sätt så måste servona i vingen kopplas ihop med mottagaren som kommer att befinna sig i bakkroppen. På grund av detta så var det bara till att installlera lite plaströr som kan rymma kablarna.
Och då är det bara till att börja försluta öppningarna runt vingpylonen.
Jag var tvungen att använda en hel del balsalister för att få till formen. Det som inte syns på den här bilden är lager två som jag lade till för att få lite tjocklek och slipmån.
Efter en del slipning så smörjde jag på en del spackel.
Fick nöjet att se en catalina starta o landa o göra lite vändor under AIR14 i schweiz förra året.. riktigt nic. Dock inget torn, så välidigt likt vad du försöker uppnå trorjag.. Har ett gär bilder på den.
Kommentar