Catalina skala 1/8, design Sturla Snorresson - Svenska RC-flygförbundet
Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Man blir jädrans imponerad....följer din tråd med stor intresse.
3M red putty spackel...Var någonstans får du tag i det? Har försökt att hitta det via nätet, men bara hittad Plastic Padding. Vilken skillnad är det på dom två?
/Pete
An Expert has done every mistake ...
A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:
Man blir jädrans imponerad....följer din tråd med stor intresse.
3M red putty spackel...Var någonstans får du tag i det? Har försökt att hitta det via nätet, men bara hittad Plastic Padding. Vilken skillnad är det på dom två?
/Pete
Tack Pete!
Jag har hört att man kan få tag på 3M Red Putty någonstans här i Sverige, men jag har aldrig blivit riktigt klok på var. Så jag köper mitt från FighterAces i England. Phil Clark är en väldigt hjälpsam kille.
Skillnaden mellan 3M Red Putty och exempelvis Plastic Paddings PP100 är att 3M är ett enkomponents spackel medan Plastic Paddings är ett två-komponents spackel.
Jag använder ibland ett två-komponents spackel som jag upplever som trevligt att arbeta med när det gäller att bygga upp en viss tjocklek och det är Hagmans Stålplast Fine http://www.hagmans.se/se/Produkter/S...talplast/11030
Jag har hört att man kan få tag på 3M Red Putty någonstans här i Sverige, men jag har aldrig blivit riktigt klok på var. Så jag köper mitt från FighterAces i England. Phil Clark är en väldigt hjälpsam kille.
Skillnaden mellan 3M Red Putty och exempelvis Plastic Paddings PP100 är att 3M är ett enkomponents spackel medan Plastic Paddings är ett två-komponents spackel.
Jag använder ibland ett två-komponents spackel som jag upplever som trevligt att arbeta med när det gäller att bygga upp en viss tjocklek och det är Hagmans Stålplast Fine http://www.hagmans.se/se/Produkter/S...talplast/11030
Göran
Hej Göran,
Tacker för informationen. Jag brukar använda Hagmanns Finspackel till träkonstruktioner, och minsann om jag inte upptäckte, at jag fortfarande har 2-komponent spackel från Biltema, som jag tycker funkar bra på glasfiber.
/Pete
An Expert has done every mistake ...
A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:
Hej Göran,
Tacker för informationen. Jag brukar använda Hagmanns Finspackel till träkonstruktioner, och minsann om jag inte upptäckte, at jag fortfarande har 2-komponent spackel från Biltema, som jag tycker funkar bra på glasfiber.
/Pete
Det är inget att tacka för! Det är härligt att höra att du kommer vidare i ditt arbete.
Så sjukt läckert... Jag är både imponerad och inspirerad av detta men vad det blir av det återstår att se... OK, av "imponerandet" blev det detta inlägg, när det gäller "inspirationen" är det lite mer vagt...
Följer tråden med spänning men det "hörs" nog inte alltid...
Så sjukt läckert... Jag är både imponerad och inspirerad av detta men vad det blir av det återstår att se... OK, av "imponerandet" blev det detta inlägg, när det gäller "inspirationen" är det lite mer vagt...
Följer tråden med spänning men det "hörs" nog inte alltid...
Hälsar,
Anders Ö
Tack Anders!
Jag hoppas att inspirationen övergår från lite mer vagt till väldigt klart!
Idag blev det inget byggande i min kära verkstad. Eller rättare sagt...det blev lite. Jag började mickla med det andra huvudstället. Men jag hann inte så långt innan det var dags att bege mig till Flygvapenmuseumet i Linköping. En kompis på andra sidan Atlanten har bett mig samla ihop så mycket bakgrundsmaterial som möjligt om den här kärran. Så sagt och gjort. Jag tillbringade nästan 6 timmar med att mäta, anteckna, fotografera och begrunda den här kärran.
Kommentar