intressanta byggen helt klart
Markus bygger FPV tricopter och quadXcopter
Kollaps
X
-
Kommentar
-
Det skulle kunna vara överbelastning som gör att ett ESC stänger av.
På mina TGY-Plush har jag ändrat från LIPO till NIMH för att inaktivera "Low voltage cut off"
När du dök fick du fart och när du påbörjar upptagningen kräver det lite mer kräm och känner då ett LIPO av att det inte finns ström kvar kan det klippa (även om det bara är tillfälligt)
bara en gissning...
//UndConKommentar
-
Jag kör med flashade ESC. Sätter dom långt ut på armen. Tog bort krympplasten när jag flashade. Dom sitter nu utan krymplast under propparna. Vad jag förstår så kan dom flashade inte känna av spänning/ström eller temp? så dom slår aldrig ifrån. Har aldrig haft några problem bortsett från en prop som slängde iväg ena bladet.
Är lösningen att köra med flashade ESC med bra kylning :applouse:Kommentar
-
Funderade just på samma sak. Jag har min AVRisp hängande på en spik här.... låna?
Trin är under ombyggnad nu. Det ska bli DT700 motorer, frskys egna 60cm antenner, en ny miniarduino med IMU6050 samt ett helaluaervo på röven, ett turnigy TGY-S306G. Får se om jag flashar escarna nu eller om jag gör det senare. Kanske kan vara bra att behålla dom som dom är, krashar jag pga stannad motor igen så är det bara escarna det kan bero på.
Om inte så är det kanske sensorerna på multiwiit jag kör nu.Kommentar
-
Flygplan till salu, ARF!

Första gången jag flyger FPV på flygplan. Det var skoj, en annan grejj än trin.
Testade några loopar och rollar, och just efter jag flugit några sekunder inverterat och vände tillbaka så knakade vingen av i luften. Hade ändå förstärkt den, men tydligen in te tillräckligt. All elektronik höll så det är lugna puckar.
Nu blir det ett annat bygge igen.Kommentar
-
Håller på och justerar min IMU nu.
Vad är ACC Z? Är det givare i höjdled? Är det något som används av multiwiit när man kör bara gyro plus acc?
Multiwii 2.1 stoppade jag in nu om det spelar nån roll.
Värdet i GUI ligger stabilt på 512 när trin ligger stilla. Om jag lyfter trin från golvet så ritar GUI en uppåtgående kurva som planar ut och vänder neråt när jag når taket. När jag sänker trin mot golvet så ritar GUI en nedåtgående kurva på Z som sedan planar ut och vänder uppåt när jag kommer till golvet.
Ca 1-2 sekunder efter jag slutat röra den i höjdled är värdet stabilt på 512 igen.Kommentar
-
Ursäkta om jag stör, skulle bara vilja veta vilket ack det är du kör med? Jag har ju förstått att det är ett 3S 5000mah, men hur många C? Och vad det väger?
Och hur mycket väger hela bygget alltså flygklar?
Är bra att ha lite info så man har nåt att gå på när man ska handla in allting till mina kommande projekt
Mvh SebastianKommentar
Kommentar