3d-skrivare
Kollaps
X
-
__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)
Segelflyg
Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8SuperKommentar
-
__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)
Segelflyg
Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8SuperKommentar
-
Nize Impulze ser att du kör platta för styrningen. Kan du beskriva den bättre? Vilken platta är det. Minneskortläsare etc. Måste fixa det direkt. Hatar att släpa ner datorn varje gång jag skall printa.__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
Segelflyg
-
Köpte på ebay från kina en win7 platta 9.7". Kostade runt 360$ då jag köpte.
Spec: http://www.ebay.co.uk/itm/Bben-9-7-W...-/281017437807
Går ju köra med en Android/linux platta med, finns tråd på soliforum om detta.
//MatteKommentar
-
Hur får du in filerna? Trådlöst, usb, minneskortäsare?__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
Segelflyg
-
Var ju tvungen att prova denna jag med. Dock var cirkeln för liten för att bli med av någon anledning. Har nog med min stora nozzel att göra 0.5mm
Den blev med när skalade upp den. Men då blev bron för lång så det blev inget vidare iaf.
Det gick mycket bättre om jag kör långsamt.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2Kommentar
-
Apropå styrning med platta/telefon så kan jag rekommendera TeamViewer som fungerar på Android och PC. Jag har testat att styra min dator och repetierhost med min S4:a och det fungerar bra men en större skärm vore bättre så nu letar jag efter en lämplig Androidplatta.
Detta kräver ju att det alltid finns en dator vid skrivaren men å andra sidan kan jag då styra datorn och skrivaren trådlöst var som helst. Borde nästan komplettera med en webbkamera så att jag kan avbryta ifall utskriften går åt skogen.
Kommentar
-
kul att ni lyckas. efter alla justeringar både mekaniskt och mjukvarumässigt så skriver min nu sämre än den gjort på mycket länge.
blir så trött på den.
verkar som slic3r har spårat ur lite också. skulle printa en ezuhf case och lät den köra med supportmaterial. kollade inte så noga när den sliceat , det visade sig att den börjar skriva supportmaterial i luften , funkar sådär.
nästa bekymmer efter en ny leveling av bädden va att den har bra höjd hela vägen över men när den ska börja skriva så gör den det ca 1 mm över bädden.
kort sagt, trött på detta------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
kör till X0 och Y0
kolla först så att du har plattan i nivå - tex med ett visitkort mellan platta och munstycke (om man inte har brytare för ändläge)
har man ändlägesbrytare på Z skall man justera denna så att man får en fin första sträng - lagom tillplattad.(visitkort har en bra tjocklek)
När det är gjort matar du till max X och justerar plattan - gå vidare till nästa hörn (max X/Y) och upprepa hela vägen runt bordet.
När det är klart skall man justera så att tex 50mm förflyttning verkligen är 50mm - jag gör det via M92 kommandon och en enkel formel - hur gör du?UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...Kommentar

Kommentar