Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Hej alla. Har precis fått min taranis plus, försöker hitta svenska ljudfiler på nätet nånstans men går bet.
Måste man köra hela OpenTx paketet eller kan man bara ta ljudfilerna därifrån ???
Tacksam för svar// Rob
Hej alla. Har precis fått min taranis plus, försöker hitta svenska ljudfiler på nätet nånstans men går bet.
Måste man köra hela OpenTx paketet eller kan man bara ta ljudfilerna därifrån ???
Tacksam för svar// Rob
Förresten har en fråga till,,, har använt FlySky T6 tidigare och har många mottagare, är en Flysky mottagare kompatibel med en Frsky Taranis ? //Rob
När det gäller frekvenshoppande 2,4 Ghz har nog varje märke sitt unika system. FlySky och Frsky har väl vad jag förstår inte mer att göra med varandra än att namnen liknar varandra.
Sitter och försöker sätta upp D/R men har stött på ett tråkigt problem.
Har satt upp 3 st Elevator i Mixer taben och satt 3 olika weight och en brytare som väljer rätt läge.
Jag flyger på läge 1 och trimmar in höjden så planet flyger rakt men när jag byter till läge 2 eller 3 flyger det inte längre rakt. Jag kan ju givetvis trimma igen men det blir fel igen när jag byter läge.
Är det flightmodes jag ska pilla på eller hur gör jag för att få tre olika trim?
Använder du Flight Modes som du väljer med brytaren? I så fall kan du välja om respektive trim ska vara separat eller gemensam för flyglägena. Tabellen till höger i flik 3 "FLIGHT MODES". Välj t.ex :0 överallt så blir trimrarna gemensamma för alla flygfaser.
Bäst före datum på gimbal fjädrar på sista modellen före X9D plus.
Nu har samtliga tre gimbal fjädrar gått av på min Taranis inom 5 veckor, som tur är innan jag lyft med modellen....
/Jonas
Någon som testat uppgradera gimbals? Finns massor med info om byte till JR, Aurora- gimbals men inte så mkt om resultatet tycker jag. Finns även nyare, uppgraderade x9d gimbals. Frågan om det är värt det. Ang de nyare Taranisspecifika undrar man ju från vilket datum sändarna såldes med dessa?
Hej.
Nu har jag mixtrat mycket, men får det inte att fungera….
Summan är att jag vill ha 3 D/R lägen på Skevroderna (CH1 och CH5) via brytare SE. 40, 70 och 100 % utslag.
Det får jag att fungera.
Men sen vill jag ha EXP via Vridpot S1, Där jag kan justera EXP- värdet under flygning mellan 15 till 60 på alla tre lägena på brytare SE.
Som grädde på moset vill jag att brytare Tex SD talar ut EXP-värdet jag har just nu, alltså något tal mellan 15 och 60 då.
Borde inte vara omöjligt va? Nån som vill hjälpa mig?
Bäst före datum på gimbal fjädrar på sista modellen före X9D plus.
Nu har samtliga tre gimbal fjädrar gått av på min Taranis inom 5 veckor, som tur är innan jag lyft med modellen....
/Jonas
Skickat från min Taranis via Tapatalk
Det finns lösa fjädrar att köpa och dom borde väl vara uppgraderade. Märkligt annars att den typen av fjäder går av. Har väl inte flugit jättemycket med min men ingen fjäder har gått av. Det är en Taranis Plus men en ganska tidig Plus tror jag. https://alofthobbies.com/frsky-heavy...l-springs.html
Det finns lösa fjädrar att köpa och dom borde väl vara uppgraderade. Märkligt annars att den typen av fjäder går av. Har väl inte flugit jättemycket med min men ingen fjäder har gått av. Det är en Taranis Plus men en ganska tidig Plus tror jag. https://alofthobbies.com/frsky-heavy...l-springs.html
/Mats
Jodå, jag har bytt fjädrar var efter dom gått av, men eftersom det är så bökigt att byta gör man det inte mer än nödvändigt.....
Nu har jag en i reserv hemma om det skulle hända igen.
/Jonas
Kommentar