Man kan mixa i inputs, man kan mixa i mixar och man kan göra override i specialfunktioner. Det finns alltså normalt tre sätt att göra sina mixar på. Om man blandar friskt så tror jag att man tillslut inte själv vet vad man har gjort. Jag har satt följande begränsning på mig själv: alla mixar utom throttle cut i mixar. Throttle cut för elmodeller i specialfunktioner. Throttle cut för metanolmodeller har jag fortfarande i mixar. Jag vill då ha dessa tre faser på gasen : tomgång/flygläge/avstängd
Jag har inte upptäkt något fel på min mer än begränsningen att de första mottagarna inte längre stöds. Därför har jag satt på en DJT-modul. Jag tycker att backup mellan dator och sändare är ett stort plus, så jag har gått över till 2.0. Jag har provat att göra en 24-kanalerstest och det fungerar (med 3 olika mottagare). Då hade jag 16 inbyggda i Taranis och 8 med DJT-modulen. Detta har jag haft som bänkprov och inte i någon modell.
Jag har inte upptäkt något fel på min mer än begränsningen att de första mottagarna inte längre stöds. Därför har jag satt på en DJT-modul. Jag tycker att backup mellan dator och sändare är ett stort plus, så jag har gått över till 2.0. Jag har provat att göra en 24-kanalerstest och det fungerar (med 3 olika mottagare). Då hade jag 16 inbyggda i Taranis och 8 med DJT-modulen. Detta har jag haft som bänkprov och inte i någon modell.

Kommentar