Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Är det många som har installerat 6-pos-väljaren? Jag har beställt en och funderar precis var jag ska placera den.
Sedan har jag också filurat på att placera en liten återfjädrande joystick på baksidan för pan/tilt-styrning av kamera. Det borde väl gå att ansluta ett par till pottar eller måste man byta de som redan finns?
Är det många som har installerat 6-pos-väljaren? Jag har beställt en och funderar precis var jag ska placera den.
Jag installerade den för ett tag sen, men fick den inte att fungera bra. Den tappar kalibreringen hela tiden så jag använder den inte längre utan gör det andra tricket med två 3-pos switchar.
F.ö. så byggde jag om 6-posswitchen enligt en instruktion jag hittade för att få värdena att hamna jämnare. Den är ju väldigt olinjär som det är när man köper den. Trots att jag lyckades på den i det närmaste linjär så tappar radion kalibreringen på switchen så den slutar fungera hela tiden.
Hmm, det verkar ju inte så bra. Men vad gäller antal pottar och brytare är det konstant? Dvs kan man lägga till fler eller är man begränsad till de som finns från början?
Hmm, det verkar ju inte så bra. Men vad gäller antal pottar och brytare är det konstant? Dvs kan man lägga till fler eller är man begränsad till de som finns från början?
Programvaran är anpassad efter hårdvaran. OpenTX stödjer Turnigy 9X, Gruvin9X, 9XR, 9XR Pro, Taranis, med flera. Så för att stoppa in t.ex. en extra brytare måste du göra något med programvaran, gissningsvis konfigurationen. Men hur menar du, det finns väl inte någon ledig input för en extra brytare i hårdvaran? Ska du löda till direkt på moderkortet? Behöver du verkligen mer än 4 potentiometrar förutom styrspakarna? Behöver du verkligen mer än sex trepositionsswitchar och två tvåpositionsswitchar?
När jag sökt på HK på Taranis har jag hittills inte fått upp nån Taranis Plus - fast jag kan ju ha missat nåt. Testa att söka själva och se hur det går för er. Likaså detta med priserna som tycks märkliga...
Roger
Kommentar