16 om jag fattat rätt.
FrSKY TARANIS
Kollaps
X
-
-
Dags att köpa en Taranis, ska börja flyga lite igen, har haft ett långt uppehåll ...
Det är INTE bråttom att få hem min Taranis
På HK är det restorder på mode 2 tyvärr
Hur svårt var det att göra om en mode 1 till mode 2 ?
Det verkar som om Aluminum Travel Case är med när jag köper från HK, vill gärna ha med den
Vad behöver jag mera ? en EU 220volts laddare? ( finns under tillbehör till Taranis på HK )
Har en ny Icharger 206B, ska jag hellre använda den ? behöver jag nån kontakt eller dyl till laddning ?
På T9 i UK var den slut i lager
Och på GS i UK finns enbart sändaren
Ni som köpte Taranisen från UK, fick ni med alu väskan ?Kommentar
-
-
För att ändra från mode 1 till 2 läst post #184Dags att köpa en Taranis, ska börja flyga lite igen, har haft ett långt uppehåll ...
Det är INTE bråttom att få hem min Taranis
På HK är det restorder på mode 2 tyvärr
Hur svårt var det att göra om en mode 1 till mode 2 ?
Det verkar som om Aluminum Travel Case är med när jag köper från HK, vill gärna ha med den
Vad behöver jag mera ? en EU 220volts laddare? ( finns under tillbehör till Taranis på HK )
Har en ny Icharger 206B, ska jag hellre använda den ? behöver jag nån kontakt eller dyl till laddning ?
På T9 i UK var den slut i lager
Och på GS i UK finns enbart sändaren
Ni som köpte Taranisen från UK, fick ni med alu väskan ?
Angående laddning:
Du ska INTE använda LIPO-laddare till Taranisen den ska ha 12 V likström in.
//UffeKommentar
-
Aha är laddspänningen in i radion 12,0 volt likström
Jag har nog något som lämnar 12 volt
Hur många mah behöver den vara på ?
Har sändaren en krets som känner av deltapeaken vid laddningen och stänger av ?Kommentar
-
Tackar för tipset:
Your Order Has Been Processed!
Your order has been successfully processed! Your products will arrive at their destination within 2-5 working days.Kommentar
-
Robotbirds är bra, har handlat från dem ett par gånger.
När det gäller laddning av Taranis så funkar vilken 12V DC-källa som helst, kolla bara att polariteten är rätt. Jag har laddat min med 3-4 olika transformatorer jag haft liggande.
Dessutom har ju FrSky haft den goda smaken att sätta dit en kontakt av standarddimension, till skillnad från Headplay, som använder en helt j-la konstig dimension på sin laddkontakt.Kommentar
-
Dom hade den också här, men jag frågade gällande haptic modden till supporten deras och det kommer inte in förens i mitten av Juli då det skickas samtidigt som dom taranis dom köpt in
Kommentar
-
Jag har inte monterat min haptic modul ännu. Det verkar vara ganska små lödpunkter så jag behöver träna på nåt annat skräp-kretskort först. Totalt 6 lödningar plus att trixa loss en kabel ur en kontakt krävs. Det finns video på Youtube. Det finns även skriftlig instruktion på pdf eller t.ex http://www.alofthobbies.com/haptic.htmlKommentar
-
Verkar finnas i lager hos Aloft Hobbies i USA. Kom på ca eller mindre än en vecka utan krav från tullen. Men läs reviews av deras kunder först, alla är inte nöjda och jag är också tveksam till att installera den pga att den är väldigt trög.Kommentar
-
Beställde just en 6-lägesswitch från Aloft. Får se hur den funkar. Hittade bara tre omdömen på Aloft, vara två var positiva och en tyckte den var trög och ostabil. Hoppas det bara var han som hade otur och att dom andra funkar bra.
Tog en vibrator också när jag ändå beställde.Kommentar

Kommentar