Open Tx - det flexibla sändaroperativet
Kollaps
X
-
Kommentar
-
När man laddar upp och ner modeller används en driver, nr man flashar firmware en annan DFU mode, prova att ladda ner driver fixer från här https://impulserc.com/pages/downloads anslut radion avslagen och kör det nedladdade programmetKommentar
-
Hej! kanske inte har så mycket med OpenTX att göra men frågar ändå om det är någon som har negativ erfarenhet av att blanda kablarna som går mellan Liposensorn och Lipon med med drivkablarna från Lipon? Det induceras troligtvis häftiga magnetfält runt en drivkabel som ligger en bit från den andra. Det skulle väl sannolikt påverka telemetrivärdena om man gör som på bilden? Är det någon som har egen negativ erfarenhet av detta?
/Göran
Kommentar
-
Hej
Såg på YouTube att man kan flash en mottagare från ACCESS till ACCST och tillbaka men ser inte vilken mottagare det var.
Går det med alla ACCESS mottagare?
/EineKommentar
-
Jag har inte råkat ut för problem med telemetri, men fått lite oönskade utslag på servon där kablarna passerat nära ESC och batteri matning.Hej! kanske inte har så mycket med OpenTX att göra men frågar ändå om det är någon som har negativ erfarenhet av att blanda kablarna som går mellan Liposensorn och Lipon med med drivkablarna från Lipon? Det induceras troligtvis häftiga magnetfält runt en drivkabel som ligger en bit från den andra. Det skulle väl sannolikt påverka telemetrivärdena om man gör som på bilden? Är det någon som har egen negativ erfarenhet av detta?
/Göran
[ATTACH=CONFIG]72579[/ATTACH]
Har löst det genom att flytta kablarna till servo.
/Jonas
Skickat från min Armor X8 via TapatalkKommentar
-
Det var en Frsky rx6r mottagare, på fråga två svarar jag vet ejHej
Såg på YouTube att man kan flash en mottagare från ACCESS till ACCST och tillbaka men ser inte vilken mottagare det var.
Går det med alla ACCESS mottagare?
/EineKommentar
-
Nu har jag tagit mod till mig och gått över till ACCST v2 i sändarna (Taranis D+, Taranis E och RM TX16s) och alla mina FrSky mottagare (X6R, X8R, S8R, XSR, R-X8Rpro, R-X4R, G-RX8, G-RX6 och XM+. Allt fungerar utan problem hemma på skrivbordet så nu återstår att provflyga alla modellerna./LeifKommentar

Kommentar