Open Tx - det flexibla sändaroperativet
Kollaps
X
-
Är det någon här som har en Taranis X9D+ som uppdaterat till 2.3.x?
Jag gick från 2.2.4 -> 2.3.11 och radion blev seg som sirap i menyerna, även grafiken vid kalibrering av gimbal / vred släpade efter....
Någon mer som upplevt detta?
Har gått tillbaka till 2.2.4 och nu är allt normalt.
/Jonas
Skickat från min Armor X8 via TapatalkKommentar
-
Om man vill föra över från datorn till radion så verkar det rimligt att man för över från source till destination.
Om man vill föra över från radion till datorn så låter det felaktigt att föra från destination till source. Ordet source innebär väl källan från vilken man tar något.
Jag skall kolla videon och göra lite prov så får jag se om det ger lite klarhet.
/GöranKommentar
-
Menyer och grafik fungerar som vanligt efter uppdatering till 2.3.11 i min X9D+. Ingen seghet noterad i varken menyerna eller grafiken för kalibrering.Är det någon här som har en Taranis X9D+ som uppdaterat till 2.3.x?
Jag gick från 2.2.4 -> 2.3.11 och radion blev seg som sirap i menyerna, även grafiken vid kalibrering av gimbal / vred släpade efter....
/Jonas
Skickat från min Armor X8 via Tapatalk/LeifKommentar
-
Jag har 2.3.9 i min X9D + funkar lika bra som innan. Har också 2.3.9 i min nya TX16SÄr det någon här som har en Taranis X9D+ som uppdaterat till 2.3.x?
/Jonas
Skickat från min Armor X8 via Tapatalk
//RickardKommentar
-
Jag har lite svårt att förstå problemet jag kör enligt bifogad bild och då synkar det på rätt sätt, det gäller barra att se tlll att klockan och datum är rätt i radion (och Pc men det brukar aldrig var något problem)Om man vill föra över från datorn till radion så verkar det rimligt att man för över från source till destination.
Om man vill föra över från radion till datorn så låter det felaktigt att föra från destination till source. Ordet source innebär väl källan från vilken man tar något.
Jag skall kolla videon och göra lite prov så får jag se om det ger lite klarhet.
/Göran
Kommentar
-
Jag fattar det så att du har ett externt minne som går in på E: i datorn.
Om du gör som på bilden, så förs det väl över från datorn till radion först?
Om du vänder Sync Direction så att du för över till Source folder först, ändrar du då i raderna Local folder och Radio folder?Kommentar
-
Jag kan nog hålla med dig Göran att det är lite osäkert vad dom avser. I "Sync direction" borde man använda samma terminologi som på raderna ovan denna rad - nämligen "Local folder" resp "Radio folder" - och inte som nu blanda in ett nytt begrepp nämligen "destination folder". Man måste göra det enkelt och entydigt för användarna. Men jag kan ju ha missat nåt....
RogerKommentar
-
Tack för alla inläggen.
Jag kommer göra så att om jag vill föra över från datorn till radion så väljer jag …..till Destination folder först. Om jag vill föra över från radion till datorn så ändrar jag till …..Source folder först. Så får jag se om jag tappar något.
GöranKommentar
-
Hmm, skulle jag kunna få din 2.3.9 bin-fil?
Det går tyvärr bara att hämta "senaste" versionen, i det här fallet 2.3.11 och det kan vara den som spökar.....
/Jonas
Skickat från min Armor X8 via TapatalkKommentar
-
Kommentar
-
I min X9D+ fungerar som sagt (#337) version 2.3.11 utan anmärkning./LeifKommentar

Kommentar