Jag VILL se bygget av stridsvagnen. De e ju ett "fritt" forum så jag tror inte där är nån (många) som har något emot en byggtråd på en stridsvagn. Kan va fräckt att få se.
Ett gammalt projekt...Ziroli B-25J i skala 1:8
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Ingen fara. Det är bara skoj att få höra om andra modellbyggen. Även om det blir en statisk modell så kan det ju vara värt att visa några bilder på det.
GöranKommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Men jösses Göran. Vart ska detta sluta?? :lollypop:
Helt fantastiskt, och håller med Lelle om att vi mer eller mindre förväntar oss avgassmällar och rökpuffar vid start :sarcastic:
Men varför kommer det inga mejl till mig när det görs uppdateringar i trådarna???? Jag har ju det valt i mina inställningar?Kommentar
-
Tack Lelle!
Det fanns ju lite planer på att förse kärran med ljud. Men jag är lite rädd för att det är försent att stoppa i högtalarna eftersom de bör befinna sig i vingarna. :(
GöranKommentar
-
Kommentar
-
Men jösses Göran. Vart ska detta sluta?? :lollypop:
Helt fantastiskt, och håller med Lelle om att vi mer eller mindre förväntar oss avgassmällar och rökpuffar vid start :sarcastic:
Men varför kommer det inga mejl till mig när det görs uppdateringar i trådarna???? Jag har ju det valt i mina inställningar?
Tack Tomas!
Jag hoppas att det slutar med en lyckad provflygning och mig iförd en vanlig t-shirt och ingen sådan där extremt långärmad tröja med knäppning på ryggen!
GöranKommentar
-

Dags för lite fler detaljer.
Först en bit Chemiwood....

....därefter en snygg avrundning i svarven....

....lite filande, slipande, skärande osv......

.....gjutformstillverkning klar....

...och jag får en hög med bränsletankslock som behöver lite putsning innan fler detaljer limmas fast på dem.
Just det ja....diametern är 12,5 mm på locken. 
Det här med detaljering är ju väldigt skoj!
Men det har ni nog redan förstått att jag tycker. 
GöranKommentar
-
Nä,.men,..dra på trissor!!:icon_super:
Dags för lite fler detaljer.
Först en bit Chemiwood....

....därefter en snygg avrundning i svarven....

....lite filande, slipande, skärande osv......

.....gjutformstillverkning klar....

...och jag får en hög med bränsletankslock som behöver lite putsning innan fler detaljer limmas fast på dem.
Just det ja....diametern är 12,5 mm på locken. 
Det här med detaljering är ju väldigt skoj!
Men det har ni nog redan förstått att jag tycker. 
Göran
Det blir bara bättre o bättre....
Detta är ju ruggigt läckert!!:thumbup:
Var får man tag på det där Chemiwood?
Är det någon form av "cellplast"?
Vänligen
SeejayKommentar

Kommentar