Ett gammalt projekt...Ziroli B-25J i skala 1:8

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sweeper
    • jun 2006
    • 3961

Fler nitar!

Jag upptäckte på mina bilder...om de nu visar rätt...att det här området på vingarna har inte så många nitar som jag trodde det fanns. Jag skall studera fler bilder innan jag går vidare här.

Göran
    Sponsrad av MBS RC Models

Admin RC Scalebuilder siten

Kommentar

• Ompa
      • aug 2006
      • 2961

Någon som varit lite "för nitisk" här :sarcastic:

Men hur som haver är det mycket läckert med alla nitar och detaljer :lollypop:
      Modellflyg
      En Stört-skön hobby
      :crazy_pilot:
      //Tomas//

Kommentar

• Sweeper
        • jun 2006
        • 3961

Ursprungligen postat av Ompa
        Någon som varit lite "för nitisk" här :sarcastic:

Men hur som haver är det mycket läckert med alla nitar och detaljer :lollypop:
        Nejdå, ingen fara. Jag har inte varit "för nitiskt" här. Men risken fanns att jag hade kunnat bli det om jag inte hade studerat bilderna lite närmare.
        Men tack vare studierna så upptäckte jag att det finns sju stycken luftningspluggar som jag kan smacka dit.

Göran

Kommentar

• Sweeper
          • jun 2006
          • 3961

Detta är i stort sett den enda dekorationen i det här området som jag har kunnat upptäcka på fotona. Det är skruvlock som finns ovanpå vingtankarna.

Lite fler nitar, dzuz lås och vanliga skruvar. Det börjar kännas som om det är dags att vända på kärran och ge mig i kast med undersidan på vingen.

Göran

Kommentar

• Per P
            • jun 2007
            • 1285

Att du orkar Göran :applouse: Skriver inte så mycket, men kollar din tråd med beundran då o då =)
            Våga vägra Powerbox!

Futaba T26SZ

Kommentar

• taygher
              • jun 2006
              • 735

Ja Du Göran, det är svårt att förklara i ord vad jag tycker när jag följer Din jakt på den perfekta skalakärran...
              Om vi säger så här, jag skrockar bara högre och högre för varje bild och skakar sakta på huvudet medan min fru undrar över mitt fåraktiga leende.

Var det en hyfsad förklaring?

Man kan uttrycka sig så här också: SHIT IN HELL!!!!
              Vilket bygge alltså - helt otroligt! :icon_pray:
              Jag måste nog släpa mig upp och hälsa på Dig vid tillfälle, har ju inte sett den nya lokalen men har hört att den är helt OK.
              (Överdriver för en gångs skull inte)

Och tänk vad kul det ska bli att filma Dina suddiga knän när Du skall lufta denna magnifika pjäs första gången!!! :rolleyes:
              Flyg lågt och fort!

Mvh, Lars Westin

Kommentar

• Sweeper
                • jun 2006
                • 3961

Ursprungligen postat av Per P
                Att du orkar Göran :applouse: Skriver inte så mycket, men kollar din tråd med beundran då o då =)
                Tack Per!
                Jag undrar också ibland hur jag orkar! Men vid de tillfällena så laddar jag sprutan med lim och gör några nitar till medan jag funderar!

Göran

Kommentar

• Sweeper
                  • jun 2006
                  • 3961

Ursprungligen postat av taygher
                  Ja Du Göran, det är svårt att förklara i ord vad jag tycker när jag följer Din jakt på den perfekta skalakärran...
                  Om vi säger så här, jag skrockar bara högre och högre för varje bild och skakar sakta på huvudet medan min fru undrar över mitt fåraktiga leende.

Var det en hyfsad förklaring?

Man kan uttrycka sig så här också: SHIT IN HELL!!!!
                  Vilket bygge alltså - helt otroligt! :icon_pray:
                  Jag måste nog släpa mig upp och hälsa på Dig vid tillfälle, har ju inte sett den nya lokalen men har hört att den är helt OK.
                  (Överdriver för en gångs skull inte)

Och tänk vad kul det ska bli att filma Dina suddiga knän när Du skall lufta denna magnifika pjäs första gången!!! :rolleyes:
                  Tack Lars! (sagt av en skäggig skåning med rodnande kinder)

Det var en väldigt målande beskrivning och klart godkänd förklaring!

Du är hjärtligt välkommen hit närhelst du känner att du har vägarna förbi.

Första gången som den här kärran skall flyga så är det nog inte jag som står vid spakarna. Det kan ju vara svårt att få styrsel på kärran om man har suddiga knän. Men det kommer ju alltid en första gång som jag skall själv spaka den!

Göran

Kommentar

• Sweeper
                    • jun 2006
                    • 3961

Bara som en liten information eftersom frågan har dykt upp. Jag har inte släppt det här projektet. Jag har bara varit tvungen att flytta det lite längre bort på det ena byggbordet då det dök upp en ny deadline på ett projekt plus att dagjobbet är överbelamrat med verksamhet!

Men snart så är jag tillbaka och nitar, drar linjer, detaljerar, slipar, fotograferar, spacklar och nitar lite till......

Göran

Kommentar

• ewalds
                      • jul 2009
                      • 532

Ursprungligen postat av Sweeper
                      Bara som en liten information eftersom frågan har dykt upp. Jag har inte släppt det här projektet. Jag har bara varit tvungen att flytta det lite längre bort på det ena byggbordet då det dök upp en ny deadline på ett projekt plus att dagjobbet är överbelamrat med verksamhet!

Men snart så är jag tillbaka och nitar, drar linjer, detaljerar, slipar, fotograferar, spacklar och nitar lite till......

Göran
                      Är kanske inte fel att få lite paus i såna omfattande projekt?? Och det lär väl knappast gå nånstans utan finnas kvar när du är mogen att fortsätta? Ser fram emot fortsättningen!!

/Micke

Kommentar

• Corsair
                        • dec 2007
                        • 639

Hej Göran, så är jag nästan på ingen, snart....:icon_pidu:
                        Live to fly, fly to live!
                        Janne

FUTABA T12Z 2,4GHz...mums..:ciao:

Sig CUB "Clipped Wing" 1/4 Skala. Ligger på Byggdagboken/RCFF...:sarcastic:

www.modellflyg.dinstudio.se

Kommentar

• Sweeper
                          • jun 2006
                          • 3961

Ursprungligen postat av ewalds
                          Är kanske inte fel att få lite paus i såna omfattande projekt?? Och det lär väl knappast gå nånstans utan finnas kvar när du är mogen att fortsätta? Ser fram emot fortsättningen!!

/Micke

Det är definitivt inte helt fel!

Göran

Kommentar

• Sweeper
                            • jun 2006
                            • 3961

Ursprungligen postat av Corsair
                            Hej Göran, så är jag nästan på ingen, snart....:icon_pidu:
                            Det ser jag verkligen fram emot Janne! :applouse:

Göran

Kommentar

• Sweeper
                              • jun 2006
                              • 3961

Äntligen har jag fått tid att pyssla med B-25:an igen. Det har varit en del att göra i både verkstaden och på jobbet.

Det är dags att lägga på lite nitar och andra detaljer på undersidan av vingmittdelen. Medan jag studerade bilder och jämförde med modellen så fick jag en påminnelse om hur lätt en modell snurrar runt när den ligger på rygg i ett Robart ställ. Så jag tillverkade två stödben som placerades under ytterkanterna på vingmittdelen.

Göran

Kommentar

• jugg
                                • mar 2008
                                • 494

vackert... kul att se dig igång med skönheten..
                                http://www.swesim.se/bilder/signature.php?pilotId=102

Kommentar

Arbetssätt...