Ett gammalt projekt...Ziroli B-25J i skala 1:8 - Svenska RC-flygförbundet
Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Så var det äntligen dags för en uppdatering här. Jag skall börja med att justera saker och ting på insidan av motorgondolerna så att det fungerar smärtfritt.
Det kommer att kräva lite mätande, funderande och klurande. Men det är som vanligt...
Första steget mot målet att få motorgondolerna klara. Jag behövde vinkla landningstället en aningens aning bakåt. Så det blev till att slipa till ett par distanser som jag placerade på bokstavarna som utgör fästena för landningsstället. Därefter blandade jag ihop en mix av laminerings epoxy och microfibrer som jag smetade ut tunnt på stavarna och sedan tryckte jag dit stället med vikter ovanpå. När det här har härdat så kommer jag att borra nya hål för fästbultarna.
Så var första steget mot att få en annan vinkel på landningsstället avklarat. Nästa steg blir att snygga till lite innan jag kletar dit lite mer epoxy/microfiber mix på bokstavarna framme vid spantet.
Nästa projekt som kommer att bli klart. En MBS RC-Models J35:a som jag håller på att måla.
Jag kommer nog att sätta ett nytt personbästa i färdigställda modeller under det här året!
Den har inte fallit i glömska. Jag tog den här kärran under armen och släpade hem den. Tanken är att jag skall spendera en halvtimme här och där på den på kvällarna när jag inte är i paradiset eller på jobbet. På så sätt så kommer de sista 60-70000 nitarna att gå snabbt att få på plats. Och...genom att göra så här så får jag plats till två andra saker som skall göras i paradiset.
Jag upptäckte att en panellinje låg lite fel. Så det var bara till att ta fram tejpen och spacklet.
Förutom att rätta till felaktiga panellinjer så har jag fortsatt arbetet med att rita nitlinjer. Det blir mycket studerande av bilder....
Himla gött att se att Du fortsätter med det nitiska arbetet! :sarcastic:
Faktum är att jag är stum av beundran över Din energi i hobbyrummet.
Själv är jag fortfarande halvnöjd över att ha byggt klart en nästan färdig 60-size ARF strax före semestern och Ripaveckan... :ridinghorse:
Himla gött att se att Du fortsätter med det nitiska arbetet! :sarcastic:
Faktum är att jag är stum av beundran över Din energi i hobbyrummet.
Själv är jag fortfarande halvnöjd över att ha byggt klart en nästan färdig 60-size ARF strax före semestern och Ripaveckan... :ridinghorse:
Tack Lars!
Jag kommer att skynda långsamt med det här projektet. Men lite då och då är mer än inget alls. :sarcastic:
Det är inte helt fel att få med sig en ny kärra till en träff som Ripaveckan!
Nu tror jag att spacklet har torkat så jag kan gå vidare....nästan 7,5 år är nog tillräckligt för denna väntan.
Jag har varit fullt sysselsatt med andra projekt, men kände att det var dags att plocka fram B-25:an igen och slutföra projektet.
Just nu är det mycket tänkande och funderande för att komma fram till vad jag höll på med och om det är något som jag vill förändra.
Hjärtligt välkommen tebax!
Ge nu fan i att smita igen... :icon_wink:
Tack Mats!
Jag har blivit officiellt utmanad av Mike, Admin på RCSB, om att avsluta det här projektet. Han avslutar sitt Jerry Bates P-51A projekt och jag avslutar mitt B25 projekt.
Så jag har inte så mycket val....
Kommentar