Saab B-17A i skala 1/5 designad av Jerry Bates
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
-

Det är här som radiosändaren skall hamna...till slut.....minus färgburken.

En hylla som sitter på sidan av radionsändarens hylla.

Hyllan på sidan har en spännrem i läder med ett spänne i metall. Detta skall bli remmen och spännet skall jag snickra ihop av 1 mm mässingstråd.
GöranKommentar
-
Nä, färgburken får du ta bort...Den stämmer inte, ha, ha :-)
Hur mycket tid har du egentligen??
Du är ju helt makalös.
"Sweeperklass" är det vi alla strävar efter...eller?
Följer med stort intresse.
// Mats WFlygsmurfenKommentar
-
Tack Mats!
Och jag som tyckte att den färgburken matchade både bakomliggande färgen och skalan så bra...
Tyvärr har jag för lite tid för modellbyggande så jag hinner inte framåt i den takten som jag skulle ha velat.
GöranKommentar
-
Nä, vem gör det??
Det här jäkla jobbet tar för mycket tid.
// MFlygsmurfenKommentar
-
Kommentar
-
Tack Gunnar!
Nej, det är ett material som kallas för Chemiwood eller Modelboard.
Det finns i lika densiteter så när man använder det så får man tänka sig för och försöka klura ut hur man kan lätta upp det genom att slipa bort det som inte behövs.
Easy composites manufacture and supply materials, equipment and consumables for advanced composites including reinforcements, prepregs, resins, vacuum equipment, ovens and much more. We offer next-day shipping within the UK, fast shipping word-wide and free expert technical advice on all products.
GöranKommentar
-

Då är hyllan med sin läderrem och spänne klar. Remmen är 2,2 mm bred.

Dags för nästa lilla mojäng.
Detta skall bli radiomottagaren. Lite urholkad chemiwood och färg och vips har jag något att jobba vidare med.

Detta skall bli frontluckan med en glasöppning som sitter framför frekvensmätarna.
Den är tillverkad av en bit 1 mm tjock klarplast där jag har maskerat den biten som inte vill ha färg på.
GöranKommentar
-
[emoji106]
Då är hyllan med sin läderrem och spänne klar. Remmen är 2,2 mm bred.

Dags för nästa lilla mojäng.
Detta skall bli radiomottagaren. Lite urholkad chemiwood och färg och vips har jag något att jobba vidare med.

Detta skall bli frontluckan med en glasöppning som sitter framför frekvensmätarna.
Den är tillverkad av en bit 1 mm tjock klarplast där jag har maskerat den biten som inte vill ha färg på.
Göran
Skickat från min F5321 via TapatalkKommentar
-
Lova mig att du aldrig någonsin ska flyga med detta flygplan. Så fantastiskt fint byggt så man blir tårögd.Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se
Kommentar
-
Kommentar

Kommentar