Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
När det gäller kronmärkena hade jag airbrushat dom med maskering. Men jag är van vid airbrush, så det är väl min go-to grej. Be nån skära utmaskeringen i plast, så är det lätt löst.
Bakslag :banghead:
Dt börjar bra i alla fall med markering på fenan
Men när jag skulle riva maskeringsfilmen på kronmärkena så sitter färgen inte ett dugg på aluminiumfolien :(
Får fixa märken på annat sätt!
Bifogade filer
MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:
Finns väldigt tunn icke genomskinlig dekaltejp som används på bilar osv. Måste ju går att skära ut i sånt material. Det klistrar nog fast, det gör ju det på bilar, båtar och flyg om inte annat.
Visst har vi pratat om att aluminium måste primas innan man kan måla med ett bra resultat.
Då jag kom i kontakt med att måla på aluminium så hette sådan primer zinkromat men det har säkert hänt en hel del på den fronten sedan dess för det var säkert ca 55 år sedan.
/Lasse
Modellflygare sedan 1952
Fullskalaflygare åren 1964-1978.
Har flugit motor: Saab Safir, Tiger Moth, Piper Colt, Auster A5, Super Cub.
Segel: Bergfalke, Pik5, L-Spatz 55, Mucha Standard,
Pirat, Astir, KA2B, Jantar Standard.
Besvärligt! Etsande primer används inom flyget,innehåller isättika bla o har så många dödskallar på burken så man blir alldeles nervös.
Dekaler är inget alternativ?
// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)
Visst har vi pratat om att aluminium måste primas innan man kan måla med ett bra resultat.
Då jag kom i kontakt med att måla på aluminium så hette sådan primer zinkromat men det har säkert hänt en hel del på den fronten sedan dess för det var säkert ca 55 år sedan.
Jo jag vet att man bör ha en speciell primer till aluminium men tänker inte ha det med tanke på dödskallarna som Bokis sa!
Det övriga svarta som ska målas kan jag leva med att det lossnar/vädras lite färg!
MVH/Christer
Besvärligt! Etsande primer används inom flyget,innehåller isättika bla o har så många dödskallar på burken så man blir alldeles nervös.
Dekaler är inget alternativ?
Dekaler är absolut ett alternativ! Eller det blev så nu :sarcastic:
Färgen tvättades lätt bort med T-röd
Med lite Oracover i hyfsat rätt färg så löste det sig :lollypop:
MVH/Christer
När det gäller förg så är grundfärg en bra grej. Sen använd lacktejp för maskering, brukar vara blå och har mindre vidhäftning än vanlig maskering. Det kan hjälpa för vidare projekt
När det gäller förg så är grundfärg en bra grej. Sen använd lacktejp för maskering, brukar vara blå och har mindre vidhäftning än vanlig maskering. Det kan hjälpa för vidare projekt
Tackar!
Jo jag använde 3 mm bred tejp avsedd för maskering och maskeringsfilm för airbrush men färgen följde med filmen!
MVH/Christer
Kommentar