SAAB 210 Lilldraken!
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Ser ju ut till att funka bra.Kommentar
-
Suveränt jobb du gör på den här kärran.Funkar super verkar det som, smidigare än att söla med epoxy, funderar bara på hur många lager eze-kote man ska stryka på?
[ATTACH=CONFIG]43034[/ATTACH]
glas på ena sidan
[ATTACH=CONFIG]43035[/ATTACH]
Men all spackling och slipning!:banghead:
[ATTACH=CONFIG]43033[/ATTACH]
Om du använder 25 grams väv så räcker det med 2-3 strykningar (med en lätt slipning med 3-400 papper mellan lagerna) innan du lägger på sprutspacklet.
Om du använder 50 grams väv så räcker det med 4-5 strykningar med samma slipning mellan lagerna innan sprutspacklet.
GöranKommentar
-
Funkar Eze-Kote lika bra till kolfiber som till glasfiber?Kommentar
-
Kommentar
-
Ja, det är vattenbaserat. Jag köper mitt här: http://www.mbs-rcmodels.se/lack-lim-...ote-0-5-liter/
GöranKommentar
-
Tack Göran!Suveränt jobb du gör på den här kärran.
Om du använder 25 grams väv så räcker det med 2-3 strykningar (med en lätt slipning med 3-400 papper mellan lagerna) innan du lägger på sprutspacklet.
Om du använder 50 grams väv så räcker det med 4-5 strykningar med samma slipning mellan lagerna innan sprutspacklet.
Göran
Det är 50 grams väv på denna, måste beställa mer av eze-kote ganska snart.
vad jag upptäckt är att om man glasar en bit balsaflak på bara ena sidan så blir balsan lätt krokig precis som om man blöter balsan med fönsterputts.:banghead: gör om gör rätt!:(MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:Kommentar
-
Tjena!
Den blir i aluminium med svart nos på ovansidan precis som originalet såg ut, vet ej varför dom har målat originalet röd där den ska vara svart på Lindköpings flygmuseum!
Vi får se vad det blir för motor. Har ni bestämt datum för meetinget ännu?MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:Kommentar
Kommentar