Alla varianter ser ut att duga, men tror jag skulle vilja se den röd/vit.
MFI 9 skala 1/2,5
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Roligt att se att du kommit så långt med den.
Själv tycker jag att den vita är snyggast.//LasseKommentar
-
Tänkte du göra en kopia av någon av de nämnda? Eller har du tänkt på nåt eget civilt snyggt schema? =) inte nåt pajas-färgat i magenta gult och lime. Kamo går bort helt för mig. Ser ju inte vad det är då, bara en mörk fläck. Vitt är rent. Rött ser lite 70-talsaktigt ut. :-Dwww.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Tack alla för uppmuntrande tillrop och färgtips. Har nu tagit en funderare medan jag gjort färdigt spetsarna på stabbe och fena. Segrare blev ----- den vita med kronmärken, SE-EUO. Kunde inte riktigt hålla mig utan började måla spetsarna. Brukar ju normalt göra dom stora ytorna först men tänkte pröva tvärtom den här gången. Tror att det blir enklare att maska bort det röda och spruta vitt än tvärtom. Sen är dom röda delarna släta utan nitar så maskeringstejpen blir lättare att få tät - hoppas jag...

Trevlig helg!
Kjell NilssonKommentar
-
Har följt din tråd med stort intresse och djup beundran, tror inte jag skrivit något vad jag kan minnas men det går bara att sammanfatta med ett ord... lysande! Från början till slut!
Jag hoppas premiären går bra och blir väldokumenterad! Se bara till att ha kameran på stativ, det finns inget mer B än skakiga handhållna videosekvenser på modeller som man lagt både en och två säsonger på bygga. Det är mitt tips! Några andra tror jag inte jag är kapabel till i ditt projekt...
Vitt och rött blir stiligt!
Lycka till // PerKommentar
-
Kjell, den blir sååå jävla fin den häringa maskinen så det saknar motstycke....
En fråga, hur känslig är aluplåten mot stötar? Blir det inte farligt lätt bucklor i plåten?Kommentar
-
Kommentar
-
Tyvärr är plåten väldigt känslig för åverkan och det blir lätt bucklor i den. Fast det gör att modellen ser mera riktig ut - det är ju få riktiga alu-flygplan som inte har lite skavanker här och där. Det är två sorters alu-plåt i kärran, dels riktig flygplansplåt i 0,3 mm tjocklek som är lite hårdare och dels litho-plåt som är 0,2 och 0,3 mm och lite mjukare. Men bucklig kommer den att bli.....
/KjellKommentar
-
Kvällens jobb blev att fixa en landningsstrålkastare. Tog en vanlig 12v halogenlampa med passande diameter. Ritade upp en hållare och printade, limmade in i kåpan och dremlade upp hålet. Lampan hålls på plats av en O-ring i ett spår i hållaren. Enkelt att byta och sitter riktigt bra. Bilderna förklarar nog det hela.

Go´kväll!
/KjellKommentar

Kommentar