Kajakens CNCbygge
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
-
Nu får ni ställa frågor och komma med glada tillrop. Tråkigt med en tråd där bara jag skriver :/
MVH / KajakenSenast redigerad av kajakmannen; 2013-04-11, 23:30.Kommentar
-
tack för dom vänliga orden. Känns ritkigt kul att jag börjar närma mig målet.
Någon med connections som vet vart jag kan få tag på monteringsplattor för AT5-25 kuggrem :/?
Remmarna måste monteras stadigare märkte jag
Plattorna skall se ut ungefär såhär...
Kommentar
-
Gjorde en egen Variant på remspännaren. Lägger upp lite bilder imorgon
nu behöver jag bara få vinkelkontaktlager och få spindelhuset svarvat så är vi snart igång
Med vänlig hälsning, KajakenKommentar
-
Några bilder på remspänningskonstruktionen samt den nu monterade homebrytaren på z-axeln. Inte jätteviktigt att ha home på z men lika bra då man ändå håller på




MORE 2 COMEKommentar
-
Faan vad skönt. Alla home och ändlägesbrytarna på plats
Nu är det bara spindeln kvar och sedvanan jag fräsa i all evinnerlighet
Kommentar
-
-
Väntar på motorn, måste få någon svarvarpolare att svarva till spindelhuset samt även lite andra smådelar.
Vinkelkontaktlagret borde dyka upp när som helst också.
Måste gräva fram pengar powersupply och fartreglagen till fräsen också :S en puckel kVA att ta sig över alltså.
Med vänlig hälsning, KajakenKommentar
-
Dt blev ett höghastighetslager i botten av typen vinkelkontaktlager och sedan skall det bli ett rulllager med fri innerbana i den övre lagerpositionen. Hade ju först tänkt ha en remväxel mellan motoraxel och spindelaxel men har bestämt mig för att köra direktdrift.Kommentar
-
Kommentar
-
Tjusigt ritat som vanligt!
Har två funderingar!
1, Det där vinkelkontaktlagret, tar det upp både tryckande och dragande belastning belastning?
2, Vad är det som hindrar att spindelaxeln dras utåt?MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:Kommentar
Kommentar