Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Jag följer din tråd med stor nyfikenhet och håller även på att skissa och samla delar till en ny fräs åt mig själv.
Vilka programvaror tänker du köra med?
En fjärde axel kanske?
MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:
Sugen på en 4:de axel (styrkortet är 4-axligt) men det får bli en senare fråga. Angående programvara så har jag tänkt mig MACH3 samt köra CAM i Vectric 3D cut eller SW
__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)
För enklare fräsningar (det mesta inom rC hobby) klarar Vectric 3D cut bra. Mycket pedagogiskt och enkelt upplägg men självklart en del begränsningar.
Fräsning längs konturer går bara på ytterkonturer och inte längs andra kanter, ytor på modellen annat än i kordinatmässigt. MN mycket lättanvänt som sagt var.
__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)
Kommentar