Olof tack för länkarna. Kommer nog till en början att köra på den färgen den har. Lite polka gris över den men den kommer synas bra även när det är lite disigt ute.
ESM Focke Wulf 190 D9 ARF Makeover
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
-
Tycker polkagrisen är riktigt fin (och praktisk). Syftet med de planen var främst inhemskt närskydd, det skulle vara tydligt för AA-kanonerna runt egen flygbas att INTE skjuta på kompisarna med röd mage
Så de piloterna var mer målvakter än invasionsstyrka (lite enklare att sympatisera med dem dessutom).
Kommentar
-
Söndag och en ny monteringsvecka har gått.
Tänkte mig först jag skulle göra klart bakpartiet med allt vad det innebär men kunde inte riktigt skapa mig en lösning för styrningen av sidrodret. Tänkte köra med internt länkage där med men där råder en del utrymmesbrist av nån anledning.
Tog istället tag i nästa del av ombyggnaden, canopyn och ombyggnaden av denna.
Lite oturligt så råkade canopyn till motsats mot mycket annat på planet att passa som handen i handsken. Det var med en viss vemodan som sågen sattes i men som någon på RcSB sa "Feel the fear and do it".
Ska såga, ska inte såga, ska såga......
Ska såga....
Nervöst locklyft
Hatten av
Med locket av var det bara att fortsätta och försöka få ihop lådan igen. Började med att fixa till Canopyn:
Ritar av ovankant kroppssida för att veta vilken sida om strecket man bör hålla sig.
Limmar in 0,5mm glasfiber platta.
Filar till en förstärkningsram.
Utsågad och klar för limning.
Satte tänd.. sågen i canopyn
Ujuj
Limmar in ramen.
Blev nog rätt nöjd.
Kommentar
-
Till öppningen av canopyn kommer ett linjärservo från Firgelli att användas.
Ritar av öppningen på 1mm glasfiberplatta.
Insidan ser ut att ligga an snyggt och prydligt.
Lampa på insidan underlättar för att rita av ramen för canopyn.
Bara att rita och såga för glatta livet
Ramen utfräst.
Tejpad på plats för centrering.
Linjerer upp ett linjärservo.
Fräser ut slottar för fästen linjärservot ska sitta emot.
Provpassning.
Fräser ut slottar för canopyramen att glida i.
Ramen klar.
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Tror faktiskt inte han klarar av att bygga något så avancerat Kenneth eller ens törs.....
:pBara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar

Kommentar