Jag har för mig att originalet vart blå och gul med gula vingar och blå kropp och motorer som dett med silvrig kropp, och med stripes på stjärten i red/blue and White. Jag skall kolla om jag hittar den förebild jag själv tänkt bygga.
Xf5f
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
-
Sorry, den jag tänkt bygga heter XP-50, vidareutveckling från xf5f som senare förlorade mot P-38.Kommentar
-
Retroholic!Kommentar
-
Tror Kenneth är inne på rätt spår....
På min 1/5 TF P51'a sitter sporrhjulets luckor med gummisnoddar och det funkar riktigt bra.
Det är också enkelt att komma åt att sätta in nya om de skulle gå av.
Sporrhjulsbenet har 2 aluminiumbitar som påverkar luckorna innan hjulet kan ta i.
Dessa gummisnoddar är fortfarande inte utbytta efter 3 År.
Matsa...I hangaren:
TopFlite Giant Zero Saito R3-60cc * TopFlite Giant P51 Mustang DLE-55cc
* TopRC F4U Corsair Moki-S 180 "pågående bygge" * :crazy_pilot:Kommentar
-
-
Hej Thomas.
Varför inte gjuta dom i kol- eller glasfiber? Blir som du vet både starkt, snyggt och lätt.
/L/LelleKommentar

Kommentar