Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Var på lunchen och flög 2 accar i -12 grader .
På första accen tog jag bilder (time-lapse och 2 min film 1920x1080 30 fps).
Landade, bytte acc + tx batteri därefter drog igång. Tryckte innan på spela in. Märkte att lampan var röd hela tiden, fast jag hade view i glasögonen. Flög upp 6-7 min därefter började jag tappa videolänken. Tur att man var inte långt ifrån.
Landade safe och märkte att GoPro'n Hero 2 hängde sig. Den tål inte så bra kyla. Inne i värmen var kameran igång, bilderna + den korta filmen (full av rolling shutter) var på kortet.
Finns det andra som har haft problem med GoPro i kylan?
Ska flyga imorgon igen, man får passa på med dena fina väder.
Idag flög jag 14 min, men det var enbart -3 grader. GoPro'n fungerade som det ska. Stängde filmen efter inspelningen sedan kunde jag stänga kameran. Så min klarar kamera inte av under 10 grader... Iaf inte stänga av o sånt...
Idag, -12 grader, upp i luften. Efter 4-5 minuter hänger sig Gopro'n. Man märker redan i glassögonen, videon börjar få störningar och till slut ger den upp.
Det finns en hel del trådar med GoPro'n som hänger sig i den kalla vintern, verkar nåt som som inte stämmer med konstruktionen.
Prommenerade nu på kvällen med GoPro i plasthuset, i -10 grader.
Filmade 9 min, stängde filmen, sedan filmade igen 7-8 min, stängde ner den. Inga problem.
Så faktum att man kör naken i luften gör att kameran hänger sig. All värme den får ut försvinner.
Har man lådan på så värms luften och isolerar en hel del.
Har haft flera flygningar de senaste dagarna. Testad olika konfigurationer för Gimballen. Till slut har jag kopplat bort den från Rx och nu hänger den bara där.
Idag har jag filmat den lite under lunch-tiden (det blåste på rejäl )
I början av klippen har jag filmat den lite på marken, ville visa hur den svänger. Gimballen svänger en hel del när man sätter den i en plötslig rörelse.
Fast Gimbalen har ingen el kopplat till längre. Den agerar enbart som kamera hållare .
Trodde samma som du först och sänkte, o sänkte tills jag nådde 0% gain. Samma effekt.
Så idag kopplade jag bort motorerna, la in lite mjuk plast/frigolit bakom kamera så att den hålls fast mot gimballens "rygg".
Men självsvängningen kommer när den rör sig. Antagligen pekar den för mycket "utåt" så kameran/vikten gör att den självsvänger.
Idag hann jag med lite ombyggnad. Jag byggde lite stöd till armarna och flyttade ner gimballen.
Passade på lägga mellan plattan och botten på Quaden lägga lite mjuk skumgummi eller nåt liknande.
Ska testa lite på morgonen och hoppas på det bästa .
Kommentar