MF450 guad bygg log (Locust Four-axis Quad)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • remsan
    • jul 2012
    • 595

Körde den i Atti mode, ja. Det gick så fort, drog i yaw o lite för mycket i pitch att den gled helt fel. Man gjorde som med Naza'n förr... Same same but different . Nu är allt klart för start igen.

Ursprungligen postat av simonarvestrand
    det släpper nog rätt fort, snart kommer du inte vilja flyga fpv med nazan. jag kommer inte gå tillbaka till naza för fpvflyg det är en sak som är säker.

kör du den i attitude ? såg så skumt ut när du driftade in bland träden

Kommentar

• remsan
      • jul 2012
      • 595

Back to basics... Träna på baksidan av huset .

Kommentar

• Zallisen
        • jun 2013
        • 361

Den ser ganska vinglig ut för att vara CC3D dock :S men kanske blir så med mycket last vad vet jag.

Kommentar

• remsan
          • jul 2012
          • 595

Det är nog mina dåliga fingrar som vinglar den . Jag har default (linjära) kurvor för throttle, pitch+roll. Ska ändra på det och testa sen.

Ursprungligen postat av Zallisen
          Den ser ganska vinglig ut för att vara CC3D dock :S men kanske blir så med mycket last vad vet jag.

Kommentar

• remsan
            • jul 2012
            • 595

Har ändrat nu de linjära kurvor så man får mindre känslighet i mitten.
            Provkörde men CC3D'n beter sig lite konstigt. I början är den hyfsat ok men efter 20-30s i luften börjar den dra höger.
            Man ser på filmen att bilden lutar till höger efter 20-30s.
            Jag får nog sätta fast igen CC3D'n. Min CC3D sitter fast på en liten kolfiber plåt som fäster sig mot quaden mha kardborreband(den ska bort och CC3D'n ska kalibreras om).

Kommentar

• simonarvestrand
              • jan 2012
              • 3850

låter du stå maskinen orörd en stund efter du satt i accen ?

Kommentar

• remsan
                • jul 2012
                • 595

Räknas 10 sekunder som en stund?
                Nu har jag iaf skruvat CC3D'n ordentlig.

Kommentar

• simonarvestrand
                  • jan 2012
                  • 3850

jupp det gör det.

låter bra, en cc3d eller vilket annat kort som helst kan bete sig rätt illa om det rör sig. mina cc3d sitter med nylonskruv och 450 canopygrommits som dämpning

Kommentar

• remsan
                    • jul 2012
                    • 595

Efter kalibrering var det dags att testa. Denna gång drev den tillbaka istället. Får nog kalibrera den igen.
                    Förutom det så kan man inte hitta nån mittläge heller. Går man en hacke över mitten drar den uppåt. Går man en hacke ner vill den åka neråt istället.

Kommentar

• simonarvestrand
                      • jan 2012
                      • 3850

ser du till så armarna är i våg vid kalibrering ?

kör du med raster i radion ?

Kommentar

• remsan
                        • jul 2012
                        • 595

Jag lägger quaden på bordet på ett hörn så att bottenplattan når bordet. Sen kör jag Level.
                        Raster i radion? Jag måste kolla upp vad det betyder.

Kommentar

• simonarvestrand
                          • jan 2012
                          • 3850

Bottenplattans level är egentligen ointressant det är armarna/motorerna som måste ligga i våg annars kommer den driva.

Raster = små steg/hack på gasspaken. = inte lämpligt för helikopter/multikopterflyg enligt mig

Kommentar

• Zallisen
                            • jun 2013
                            • 361

Balanserat propparna ordentligt? min CC3D betedde sig sådär "vingligt" occilerade PGA att propparna var för obalancerade en gång men hmm antar att det hade synts mer jelly på videon då så kanske inte det.

Jag har såntdär raster(?) som jag inte heller visste att det kallades på min gasspak men det får ju ingen vinglighet i den, bara lite irriterande att hitta ett läge som håller rätt höjd så man får stå å hoppa mellan två olika i vissa förhållande, eller tvinga spaken att stå mellan två steg brukar gå för mig också.

Kommentar

• simonarvestrand
                              • jan 2012
                              • 3850

nejnej, har inget med hur maskinen beter sig men med oändrad gaskurva kan det ibland vara svårt att få maskinen att hovra den kan vilja stiga eller sjunka beroende på setup.

Kommentar

• remsan
                                • jul 2012
                                • 595

Tackar! Du har rätt. Ska köra level igen ikväll.

/Remus

Ursprungligen postat av simonarvestrand
                                Bottenplattans level är egentligen ointressant det är armarna/motorerna som måste ligga i våg annars kommer den driva.

Raster = små steg/hack på gasspaken. = inte lämpligt för helikopter/multikopterflyg enligt mig

Kommentar

Arbetssätt...