MF450 guad bygg log (Locust Four-axis Quad)
Kollaps
X
-
Kommentar
-
Har ändrat nu de linjära kurvor så man får mindre känslighet i mitten.
Provkörde men CC3D'n beter sig lite konstigt. I början är den hyfsat ok men efter 20-30s i luften börjar den dra höger.
Man ser på filmen att bilden lutar till höger efter 20-30s.
Jag får nog sätta fast igen CC3D'n. Min CC3D sitter fast på en liten kolfiber plåt som fäster sig mot quaden mha kardborreband(den ska bort och CC3D'n ska kalibreras om).
Kommentar
-
-
jupp det gör det.
låter bra, en cc3d eller vilket annat kort som helst kan bete sig rätt illa om det rör sig. mina cc3d sitter med nylonskruv och 450 canopygrommits som dämpningKommentar
-
-
Bottenplattans level är egentligen ointressant det är armarna/motorerna som måste ligga i våg annars kommer den driva.
Raster = små steg/hack på gasspaken. = inte lämpligt för helikopter/multikopterflyg enligt migKommentar
-
Balanserat propparna ordentligt? min CC3D betedde sig sådär "vingligt" occilerade PGA att propparna var för obalancerade en gång men hmm antar att det hade synts mer jelly på videon då så kanske inte det.
Jag har såntdär raster(?) som jag inte heller visste att det kallades
på min gasspak men det får ju ingen vinglighet i den, bara lite irriterande att hitta ett läge som håller rätt höjd så man får stå å hoppa mellan två olika i vissa förhållande, eller tvinga spaken att stå mellan två steg brukar gå för mig också.
Kommentar
-
nejnej, har inget med hur maskinen beter sig men med oändrad gaskurva kan det ibland vara svårt att få maskinen att hovra den kan vilja stiga eller sjunka beroende på setup.Kommentar
-
Tackar! Du har rätt. Ska köra level igen ikväll.
/Remus
Kommentar
. Nu är allt klart för start igen.
Kommentar